تهران- ایرنا- رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: طی چهار ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۳ هزار و ۲۰۸ پروانه اماکن بهداشتی دام، طیور و آبزیان صادر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حامد زارعی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت روز ملی دامپزشک و صدمین سالگرد سازمان دامپزشکی کشور افزود: در مدت زمان مذکور ۶ هزار و ۳۰۲ پروانه اماکن بهداشتی دامی، پنج هزار و ۴۵۲ پروانه اماکن بهداشتی طیور و یک‌هزار و ۴۵۴ پروانه اماکن بهداشتی آبزیان جدید یا تمدید و یا توسعه ظرفیت صادر شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: در این مدت ۲۸ مجوز میدان دام، ۴۹ مرکز جمع آوری شیرخام و ۵۱ هزار و ۹۹۸ گواهی بهداشتی دامداری روستایی صادر شد.

وی تصریح‌کرد: بر اساس آمار سامانه «سماک» (سامانه مجوز الکترونیک کشاورزی) در ۲ سال گذشته ۳۷ هزار و ۴۹۶ پروانه دام، ۳۷ هزار و ۳۸۶ پروانه طیور و ۹ هزار و ۲۹۵ پروانه آبزیان صادر شد که رشد بیش از ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

زارعی خاطرنشان‌کرد: صدور مجوز پروانه بهداشتی اماکن دامی طی ۲ سال اخیر، ۹۰ هزار فقره بوده است.

لزوم تعیین تکلیف بیش از ۱۲ هزار پروانه دامی با دستور وزیر جهاد کشاورزی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بر تعیین تکلیف پروانه های بهره برداری راکد تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲ تا ۱۳ هزار پروانه تاسیس اماکن بهداشتی دامی که از ۲۰ سال گذشته تاکنون به بهره برداری نرسیده است و فقط حریم ایجاد کرده تا پروانه های جدید صادر نشود.

وی، اجرای قانون تسهیل کسب و کار را در شکستن انحصار صدور پروانه در استان ها موثر دانست و افزود: بنابراین طی ۲ سال اخیر تلاش شده تا صاحبان پروانه‌ دام‌ پرورش دهند، بنابراین افزایش تولید فعلی عقب ماندگی های قبلی را جبران خواهد کرد.

زارعی اظهار داشت: وزیر جهادکشاورزی دولت چهاردهم به طور جدی دستور قاطع تعیین تکلیف پروانه ها را داده است.

اصلاح حرائم و فواصل بهداشتی یک مرحله انجام شد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تاکنون حرائم و فواصل بهداشتی یک بار اصلاح شده است و اصلاح جدید به زودی توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود.