سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور ۱۷۶ فیلم بلند و کوتاه داستانی از ۴۸ کشور جهان، ۱۴ تا ۱۹ مهرماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور ۱۷۶ فیلم بلند و کوتاه داستانی از ۴۸ کشور جهان با دبیری مجید زین‌العابدین، ۱۴ تا ۱۹ مهرماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

کشورهای صربستان، تاجیکستان، بلغارستان، ازبکستان، مجارستان، ایتالیا، هندوستان، فلسطین، فرانسه، چین، اردن، روسیه، قطر، نروژ، ارمنستان، اسپانیا، مکزیک، آمریکا، مغولستان، پرتغال، هلند، آلمان، تونس، عراق، اوکراین، سوئد، فنلاند، سریلانکا، بلژیک، سوییس، ژاپن، آرژانتین، کره جنوبی، ترکمنستان، ترکیه، مولداوی، قزاقستان،لاتویا، بولیوی، شیلی، لوکزامبورگ، دانمارک، کانادا، لبنان، سوریه، اتریش، لهستان و تایلند با ارائه آثار خود متقاضی حضوردر بخش مسابقه فیلم های کوتاه و بلند داستانی جشنواره هستند.

این جشنواره با فراهم کردن بستری برای نمایش فیلم‌هایی با مضامین صلح و مقاومت، هم به تقویت پیام‌های انسانی و هم به افزایش آگاهی از وضعیت کودکان در فلسطین و لبنان کمک می‌کند، برگزاری چنین رویدادهایی در ایران می‌تواند پاسخی به خشونت‌های منطقه و نشان‌دهنده تعهد ایران به حمایت از کودکان در این مناطق باشد.

شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» است.