ارومیه- ایرنا- طرح هادی ۳۸ روستای شهرستان های مختلف آذربایجان‌غربی همزمان با روز ملی روستا به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی روز یکشنبه در این آیین گفت: این پروژه‌ها در ۱۷ شهرستان تعریف شده بود که بیشترین پروژه با ۱۰ عنوان در شهرستان خوی، ارومیه با پنج پروژه و شهرستان‌های سردشت، چایپاره و نقده هر کدام با سه پروژه بود.


علیرضا مقدم افزود: برای اجرای طرح هادی و آسفالت معابر روستایی این پروژه‌ها حدود ۵۴۸ میلیارد ریال هزینه شده است و جمعیت هشت هزار و ۲۴۶ خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

وی اضافه کرد: امروز این بهره‌برداری‌ها به صورت متمرکز در روستای حیدرلوی سیر ارومیه انجام شد تا بتوانیم در شاخص‌های اجرای طرح هادی گامی دیگر در این استان ثبت کنیم.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۸۱ روستا در استان که ۵۳۶ روستا در ارومیه قرار دارد، دارای طرح هادی هستند ولی اجرای طرح هادی نیازمند هزینه های قابل توجهی است که با اولویت روستاهای پرجمعیت در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: هم اکنون در ۴۷ درصد روستاهای این استان طرح هادی اجرا شده است و روز به روز در تلاش هستیم تا این آمار افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، ۹۸ درصد روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند اما در ۶۵ درصد آنها این طرح اجرا شده است و میانگین این عدد در آذربایجان‌غربی به ۴۷ درصد رسیده است.