تهران- ایرنا- رهبر جنبش انصارالله یمن در سالگرد عملیات طوفان الاقصی با اشاره به جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کشتار بیمارستان المعمدانی، اردوگاه جبالیا و مدرسه الفاخوره به عنوان صفحاتی سیاه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت اولین سالروز آغاز عملیات طوفان الأقصی گفت که دشمن اسرائیلی در طول یک سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار حمله هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه انجام داده است.

وی گفت: دشمن اسرائیلی (طی یک سال) از حدود یک‌صد تُن مواد منفجره اعم از بمب، موشک و گلوله‌هایی که آمریکا در اختیار آن قرار داده، استفاده کرده است؛ نزدیک به ۱۵۰ هزار فلسطینی شهید، مفقود و مجروح شده‌اند و پیکرهای ۷هزار و ۸۲۰ فلسطینی در غزه دفن نشد، به بیمارستان هم منتقل نشد و حتی اطلاعات آن‌ها ثبت نشد و تمام این ارقام تخمینی هستند.

وی افزود: دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و آمریکا، انگلیس و غرب هم از دشمن برای حمله به غزه حمایت کردند. دشمن با ارتشی مشتمل بر ۳۵۰ هزار سرباز نظامی و ذخیره به غزه حمله کرد، پنج لشکر نظامی اعم از نیروی دریایی، زمینی و هوایی به غزه اعزام شدند و این وحشیانه‌ترین و خشن‌ترین حمله در تاریخ جنگ‌هاست.

الحوثی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی نزدیک به ۳هزار و ۷۰۰ جنایت علیه فلسطینی ها در نوار غزه مرتکب شد، کشتارهای بیمارستان المعمدانی، اردوگاه جبالیا و مدرسه الفاخوره هولناک‌ترین این کشتارها بود که وجدان بشری آن را فراموش نخواهد کرد و به عنوان یک صفحه سیاه در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

الحوثی همچنین گفت: در جریان قتل عام بیمارستان المعمدانی در یک حمله نزدیک به ۵۰۰ نفر شهید و ۷۰۰ نفر زخمی شدند که وجدان بشری در جهان آن را هرگز فراموش نخواهد کرد، در جریان کشتار اردوگاه جبالیا نیز بیش از ۴۰۰ نفر شهید و زخمی و در حمله به مدرسه الفاخوره نیز بیش از ۲۰۰ نفر شهید و زخمی شدند.

وی افزود: عواقب کشتار الطحین (در میدان النابلسی غزه) نیز که به شهادت و زخمی شدن یک هزار نفر منجر شد، هرگز صهیونیست‌ها را رها نخواهد کرد. در جریان کشتار بیمارستان الشفاء نیز ۴۰۰ نفر شهید و زخمی شده و ۳۰۰ نفر اعم از بیمار، کودک، زن و معلول با خونسردی اعدام شدند.

رهبر انصارالله تأکید کرد: آمریکایی‌ ده‌ها هزار تُن ابزارهای جنگی و جنایی را با صدها هواپیمای غول پیکر باری و بیش از یک‌صد کشتی برای دشمن اسرائیلی ارسال کردند، آمریکا از اوایل دهه ۱۹۷۰ بیش از نیم قرن است که پیوسته مقادیر زیادی سلاح به دشمن اسرائیلی ارسال می‌کند، آمریکا شریک و حامی مالی جنایت‌های دشمن صهیونیستی است و در کشتارها و فجایع علیه ملت فلسطین دست دارد.

سید عبدالملک الحوثی همچنین گفت: دشمن اسرائیلی ۸۱۴ مسجد و به عبارتی ۷۹ درصد مساجد نوار غزه را در چارچوب جنگ اعلامی خود علیه اسلام، ویران کرد. دشمن اسرائیلی با هتک حرمت مساجد، قرآن‌های موجود در این مساجد را سوزاند و نمازگزاران را قتل‌عام کرد و آخرین مورد نیز شب گذشته در دیرالبلح رخ داد.

وی اظهار داشت: دشمن اسرائیلی تجاوزاتش در کرانه باختری را افزایش داد و این جنایت‌ها به دلیل آغاز نبرد طوفان الأقصی نبود بلکه این جنایت‌های دشمن در طول تاریخ وجود داشته است، تعدادی اسرای فلسطینی در کرانه باختری نیز به ۱۱ هزار نفر و شهدا نیز به ۷۵۰ نفر و زخمی‌ها نیز به بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

وی افزود: جنگ نسل‌کُشی در نوار غزه در ادامه شیوه‌های دشمن برای نابودی هویت فلسطینی و کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است، جنگ نسل‌کشی علیه غزه و اعراب را تعداد زیادی از صهیونیست‌ها تحت عنوان «جنگ مقدس» تکرار کرده‌اند، در مقابل همه جنایت‌های صهیونیستی، ظلم، جنگ نسل‌کُشی، گرسنه‌سازی و محاصره شدید، پایداری مجاهدان و مردم غزه بسیار بزرگ بود.

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: طوفان الأقصی یک اقدام قهرمانانه فلسطینی بر اساس حقانیت و نتیجه طبیعی یک جنگ تجاوزکارانه و جنایتکارانه علیه مردم فلسطین در سرزمینشان است، این عملیات نتیجه طبیعی یک جنگ تهاجمی در طول ۱۰۵ سال اشغال، غارت زمین، کشتار، نسل کشی، آوارگی و حمله به مقدسات است، این عملیات امتداد طبیعی مقاومت، پایداری فلسطین و انتفاضه اول و دوم پس از شکست اعراب و دست کشیدن اعراب از فلسطین است.
وی افزود: اسرائیل در سال های اخیر با حمایت گسترده غرب، توطئه و تبانی اعراب به دنبال اجرای طرح خطرناک حذف مسئله فلسطین و نابودی آرمان فلسطین است و جهان غرب با استفاده از خیانت منافقان امت به سمت توافقنامه ذلت تحت عنوان «عادی‌سازی روابط» حرکت کرد.

الحوثی تصریح کرد: هدف این بود که فلسطین از هم بپاشد و آرمان آن نابود شود و دشمن اسرائیلی به اهداف خود برسد بدون آنکه بهایی بپردازد، اما گروه‌های مقاومت به ناچار به رویارویی روی آوردند. طوفان الأقصی موفقیت‌های بزرگی کسب کرد که تنها خائنان و صهیونیست‌ها آن را انکار می‌کنند، به دنبال عملیات طوفان الأقصی اگر تلاش‌های نجات غربی و عربی نبود، نزدیک بود که دشمن اسرائیلی به تمامی غرق شود و از هم فرو بپاشد. پس از عملیات طوفان الأقصی مسئله فلسطین بار دیگر کانون توجه قرار گرفت و نقشه‌های دشمن اسرائیلی و حامیان آن کاملا شکست خورد.

وی گفت: زیاده‌خواهی‌های دشمن اسرائیلی داستان و قصه نیست که گفته شود بلکه طرح‌های واقعی است که اجرا می‌شود و امکانات عظیمی برای اجرای آن فراهم می‌شود، زیاده‌خواهی دشمن صهیونیستی در فلسطین هرگز متوقف نمی‌شود بلکه به بقیه اعراب و کشورهای همسایه فلسطین با هدف تحت سیطره درآوردن منطقه، کشانده می‌شود. طوفان الأقصی به جنگ‌های برق آسای دشمن اسرائیلی پایان داد و آن را وارد جنگ فرسایشی و رویارویی طولانی و این رژیم و دشمنان را خسته کرد.
سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: دشمنان به دنبال بازتعریف قواعد درگیری بودند به گونه‌ای که دشمن اسرائیلی بتواند ضربات دردناک، مرگبار و ویرانگری به هر کشور عربی یا اسلامی بدون نیاز به جنگ وارد کند.


وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا از دودستگی‌های داخلی در جهان عرب برای متفرق کردن ملت‌ها و متلاشی کردن آن‌ها و تضعیف این ملت‌ها بهره ببرند. دشمنان تحت عنوان «مقابله با ایران» به دنبال تضمین بقای دشمن اسرائیلی به عنوان قدرت نظامی مسلط در منطقه و ترسیم مجدد مرزها هستند. آن‌ها به دنبال تغییر موازنه قدرت در منطقه به نفع دشمن اسرائیلی و نابودی جنبش‌های مقاومت فلسطین در غزه و طرح دولت فلسطین هستند.

وی تصریح کرد: شایسته بود که اقدام اسموتریچ جنایتکار صهیونیستی علیه اردن، رژیم اردن را به واکنش وامی‌داشت تا سران رژیم‌های عربی را نیز به واکنش وادار کند. سران صهیونیست در سایه عدم حمایت‌ها و فرار اعراب از واقعیت، به زیاده‌خواهی‌های خود می‌بالند. دشمنان برای بازسازی ائتلاف‌های بین‌المللی و تقویت روابط «اسرائیل» با قدرت‌های بزرگ جهان تلاش می‌کنند به گونه‌ای که برای دشمن، فرصت نفوذ استراتژیک جهانی فراهم آورند.
رهبر انصارالله اظهار داشت: با گستردگی حجم تجاوزات اسرائیل، نابودی دشمن اسرائیل امری حتمی و از اصول دینی، تاریخی و جهانی است که بایستی محقق شود، نابودی این رژیم واقعیتی است که اذهان سران رژیم جنایتکار را رها نمی‌کند و حتی بر حامیان غربی آن از جمله آمریکا پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی هر چقدر هم مرتکب جنایت شود، نمی‌تواند از بحران موجودیت خارج شود. تغییرات عمده در منطقه و رشد جنبش‌های جهادی و مقاومت همان چیزی است که نگرانی صهیونیست‌ها از نابودی را بیشتر می‌کند. اسرائیل با وجود همه جنایت‌های هولناک و وحشی‌گری در این مرحله بیش از هر زمان دیگری در سطح بین‌المللی و جهانی منزوی شده است.

سید عبدالملک الحوثی گفت: حزب‌الله و مجاهدان عزیزش همچنان ثابت قدم هستند و ثابت قدمی آن‌ها استوارتر از کوه است، دشمن اسرائیلی با نخستین تلاش برای پیشروی در مرز فلسطین اشغالی با لبنان با یک رویارویی بسیار شدید، مواجه و وارد یک باتلاق واقعی شد، رزمندگان قهرمان حزب‌الله، شعارشان در همه نبردهایشان «ما بر عهد خود با نصرالله ایستاده‌ایم» است، ای جناب شهید (سید حسن نصرالله)، مردان حزب‌الله همانند قهرمان هستند و به طور کامل به آنچه وعده داده بودی، عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از شهادت جناب سید حسن نصرالله، شعار مجاهدان حزب‌الله این شد که «این عهد محکم‌تر و قوی‌تر شد و نیروی وفاداری به (سید نصرالله) در رگ‌ها جریان می‌یابد»، شهادت سید حسن نصرالله و فداکاری‌های آن، مجاهدان را به مبارزان شهادت‌طلب بصیر و پیروز تبدیل کرد، سخنان سید حسن نصرالله و رهنمودهای وی، روحیه مسئولیت پذیری را در میان مجاهدان زنده می‌کند و عزم آن‌ها را بیشتر می‌کند، شهید سید حسن نصرالله رضوان الله علیه در قلب، وجدان و آغوش ده‌ها هزار مبارز و مجاهد قهرمان قرار دارد.

سید عبدالملک الحوثی اظهار داشت: امروز یکی از تحولات طوفان الأقصی رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی ایران و دشمن اسرائیلی است. جمهوری اسلامی همواره حامی ملت فلسطین، مجاهدان فلسطینی و مجاهدان لبنانی در سطح نظامی، سیاسی، رسانه‌ای و مالی بوده و هست. جمهوری اسلامی از جبهه‌های پشتیبانی و حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها ایستاد تا اینکه به رویارویی مستقیم بین ایران و دشمن اسرائیلی منجر شد. رویکرد حریصانه دشمن صهیونیستی قبل از هر کسی متوجه اعراب است اما جمهوری اسلامی به نحو برجسته‌ و متمایزی به وظیفه اسلامی خود عمل می‌کند.
سید عبدالملک الحوثی گفت: آمریکا و اسرائیل با توصیف اینکه مشکل آن‌ها با ایران است، برخی اعراب را تحقیر کردند و تحقیر اعراب به حدی رسید که به اسرائیل اجازه دادند سرزمین آن‌ها را اشغال و آزادی و استقلال آن‌ها را مصادره کند و هر کسانی به مقابله با آن ها برخاست گفتند ایرانی یا عامل ایران هستند!! منطق آمریکا و اسرائیل تحقیر کردن اعراب بود به گونه‌ای که هیچ مداخله‌ای در مسائل مربوط به خودشان و مسائل کشورشان نداشته باشد و در غیر این صورت متهم می‌شوند که عامل ایران هستند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز در کنار مسلمانان ایستاد تا به وظیفه مقدس خود در حمایت از مسائل اسلامی از جمله مسئله فلسطین عمل کند. اکنون، جمهوری اسلامی ایران وارد رویارویی مستقیم با دشمن اسرائیلی شده است و برخی مزدوران دشمن اسرائیلی و وابستگان به آمریکا سعی دارند تصویر غیر حقیقی نشان دهند؛ گویی که مشکل، تنها بین دشمن اسرائیلی و جمهوری اسلامی است و هیچ ارتباطی به اعراب ندارد!!

رهبر انصارالله گفت: دشمن اسرائیلی هر قدر مرتکب جنایت، نسل‌کشی و ترور شود، هرگز به نتیجه‌ای که می‌خواهد نمی‌رسد. نسل‌کشی، قتل عام، گرسنه‌سازی و محاصره، دستآورد نظامی نیست بلکه مجاهدات‌های مبارزان در غزه و ثابت قدمی آن‌ها، دستآورد واقعی است.
وی افزود: اگر دشمن تصور می‌کند که با شهادت سید حسن نصرالله، عزم ما را سست خواهد کرد، کاملا در توهم و اشتباه است، اکثر اقشار لبنانی می‌دانند که دشمن اسرائیلی برای لبنان خطرناک است، دشمن اسرائیلی از آنچه در فلسطین و لبنان گذشت، درس عبرت نمی‌گیرد.
سید عبدالملک الحوثی تصریح کرد: با هدف قرار دادن اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ، دشمن انتظار داشت که روحیه گردان‌های القسام و مردم فلسطین تضعیف شود اما نتیجه عکس داد.
وی اظهار داشت: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره از درگیری با دشمن اسرائیلی در طول یک سال است، جبهه پشتیبانی در یمن از روز نخست عملیات طوفان الأقصی عملیات‌های جدی و قوی را آغاز کرد و از نتایج عملیات‌های مهم یمن، ممانعت دشمن اسرائیلی از دریانوردی در دریای سرخ، خلیج عدن، باب المندب و دریای مکران بود.
سید عبدالملک الحوثی گفت: جبهه پشتیبانی در عراق نیز به تشدید حملات مستمر روی آورده و دشمن اسرائیلی این روزها به کشته و زخمی شدن نظامیانش در نتیجه این عملیات‌ها اذعان کرد. ما به وظیفه اخلاقی و دینی در حمایت از ملت فلسطین و ایستادگی در کنار حزب‌الله و ایران پایبندیم و اطمینان و ایمان کامل داریم که وعده خداوند برای نابودی دشمن اسرائیلی محقق خواهد شد. ما در تمامی سطوح با دشمن مواجه هستیم؛ تجاوز علنی و روشن علیه کشور ما از سوی آمریکا و اسرائیل وجود دارد اما هر چقدر تجاوزات نظامی دشمنان علیه کشور ما بیشتر شود و قربانیان بیشتری بدهیم باز هم بر موضع خود ثابت قدم خواهیم ماند.