تهران – ایرنا - «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق درباره عدم جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در سایه ناکامی جامعه جهانی در عمل به مسئولیت‌هایش هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از السومریه نیوز، السودانی در پیامی به مناسبت اولین سالگرد عملیات هفتم اکتبر بیانیه‌ای را خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا منتشر کرد.

السودانی در این بیانیه تاکید کرده است: با گذشت یک سال از حوادث هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه و گسترش آن به لبنان و همچنین تهدید سراسر منطقه، عراق بار دیگر موضع اصولی خود را مبنی بر هشدار درباره سرکشی تل آویو و عواقب تلاش این رژیم برای گسترش جنگ و درگیری و پیامدهای آزاد گذاشتن آن رژیم در زمینه ارتکاب جنایاتش با توجه به ناکامی جامعه جهانی در عمل به مسئولیت‌هایش تکرار می‌کند.

نخست وزیر عراق افزود: امروزه ما در آستانه یک لغزشگاه بسیار خطرناک هستیم که ممکن است منطقه و جهان را به جنگ‌های مداومی بکشاند و اقتصاد جهانی را دچار تنش و توسعه را با ناکامی بزرگی مواجه کند. به ویژه اینکه منطقه ما، منبع انرژی جهان است.

السودانی در ادامه از موضع «امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر ضرورت توقف صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان دادن به این جنگ به عنوان منبع اصلی خطرناک بودن اوضاع منطقه، تقدیر کرد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: کابینه ما برای دور نگه داشتن عراق از پیامدهای تنش آفرینی کنونی تلاش بسیاری کرده است و شرایط کنونی، نیازمند افزایش تلاش‌هاست که باید در صدر اولویت‌هایمان، متوقف کردن حمله به غیرنظامیان و نجات دادن منطقه از جنگ‌های ویرانگری باشد که هیچ برنده‌ای جز قتل، کشتار و ویرانی به بار نخواهند آورد.

محمد شیاع سودانی تصریح کرد: عراق به تلاش‌هایش با همکاری کشورهای دوست و برادر و همچنین اقدامات مشترک با هدف دستیابی به آتش بس و جلوگیری از گسترش آتش جنگی که بر امنیت منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت، تلاش خواهد کرد.