بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان از ورود دستگاه قضا به موضوع دریافت هزینه‌های اضافی برای فروش بنزین آزاد در جایگاه های سوخت بندرعباس خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی شامگاه یکشنبه در جریان بازدید سرزده از برخی جایگاه های عرضه سوخت بندرعباس ضمن نظارت بر نحوه عرضه سوخت در این جایگاه ها، دستورات ویژه‌ای را به منظور سرعت بخشیدن در روند خدمت رسانی به مردم صادر کرد.

وی تاکید کرد: جایگاه داران سوخت باید تمهیداتی اتخاذ کنند که از تشکیل صف‌های طولانی و معطلی مردم جلوگیری شود.

این مقام قضایی در ادامه به جایگاه داران سوخت تذکر داد که دریافت هرگونه وجه اضافی از مردم غیرقانونی و تخلف است.

قهرمانی بیان کرد: در پی دریافت گزارش هایی مبنی بر دریافت انعام و مبالغ و هزینه های اضافی برای فروش بنزین آزاد به مردم در برخی از جایگاه های شهرستان بندرعباس، به سرعت دستورات قضایی به منظور رسیدگی به موضوع صادر شده است.

وی افزود: بر این اساس با ابلاغ ماموریت ویژه‌ای، از دادستان مرکز استان هرمزگان خواسته شده است که با انجام بازرسی‌های محسوس و نامحسوس و استخراج مستندات مربوطه و تشکیل پرونده قضایی از باب تحصیل مال نامشروع و پولشویی، قاطعانه و بدون اغماض با متخلفین برخورد شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین از مردم خواست هیچ مبلغی مازاد بر نرخ دولتی برای دریافت سوخت آزاد پرداخت نکنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به پلیس و مراجع انتظامی گزارش دهند.

استان هرمزگان دارای ۱۶۸ جایگاه سوخت است که روزانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در این جایگاه ها توزیع می شود.