تهران- ایرنا- زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اظهاراتی گفت که ما به شروط قبلی خود درباره آتش پس پایبند هستیم و از آن کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از شبکه المیادین، النخاله به مناسبت سالروز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» افزود: دشمن صهیونیستی حیله گری کرد و از تعهدات خود عقب نشینی کرد و می‌خواهد شرط‌هایی که بیشتر شبیه تسلیم است را به مقاومت تحمیل کند.

وی اضافه کرد: ما به شروط پیشین خود یعنی خروج کامل دشمن از نوار غزه، بازسازی و آزادسازی اسیران پایبند هستیم.

النخاله گفت: سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در همه میدان‌ها از نوار غزه تا کرانه باختری، حضور فعال دارد.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در جبهه لبنان نیز دوشادوش نیروهای مقاومت اسلامی در حال نبرد هستند و زیباترین مفاهیم وحدت را در مقابله با دشمن به نمایش گذاشته‌اند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، گفت: از نخستین روز جنگ تصمیم ما اتحاد نیروهای مقاومت در میدان بود و مدیریت میدان سیاست را نیز به برادرانمان در جنبش حماس سپردیم.

وی اضافه کرد: به ملت لبنان و مبارزان مجاهد آن و روح شهید بزرگ مقاومت و شخصیت برجسته آن سید حسن نصرالله درود می‌فرستم.

النخاله افزود: مقاومت و ملت فلسطین و همه ملت‌های منطقه و آزادگان جهان می‌دانند که با شهادت سیدحسن نصرالله یک رهبر بی نظیر را از دست دادند.

وی گفت: همه ما به روح شهید نصرالله و فرماندهی وی در مقاومت اسلامی لبنان و منطقه در مقابل دشمن صهیونیستی وفادار می‌مانیم.

النخاله افزود: ملت و مقاومت لبنان برغم این تجاوز بر دشمن پیروز می‌شود و ما با هم با دشمن مقابله می‌کنیم و با هم پیروز می‌شویم.

وی اظهار کرد: به برادرانمان در یمن و در راس آنها سید عبدالملک الحوثی به خاطر نقش بی نظیر آن‌ها در پشتیبانی از نوار غزه درود می‌فرستیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: به جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای پیروزی از فلسطین حمایت کرده است و برغم همه شرایط از مقاومت پشتیبانی می‌کند درود می‌فرستیم.

النخاله اضافه کرد: اتحاد گروه‌های مقاومت در منطقه برای پیروزی یک ضرورت است و اتحاد ملت فلسطین برای مقابله با دشمن از اوجب واجبات است.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.