تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی که با گرسنه نگه داشتن و محاصره نتوانسته است ساکنان شمال غزه را از این منطقه کوچ دهد به کشتار و ترور روی آورده است.

به گزارش امروز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «سلیمان بشارات» کارشناس امور رژیم صهیونیستی به تحرکات تل آویو برای پیاده کردن طرح‌های خطرناک خود در غزه با توجه به مشغول بودن دنیا به جبهه لبنان و درگیری میان رژیم صهیونیستی و ایران اشاره کرد.

وی افزود: اسرائیل شرایط منطقه ای و بین المللی را برای پیاده کردن طرح‌های خود در غزه مناسب می بیند و به دنبال ایجاد شرایط جدید در غزه با فراغ بال است.

این کارشناس بیان کرد: جهان هم اکنون مشغول تحولات لبنان و نیر رویارویی با ایران است و اهتمام زیادی در این زمینه وجود دارد و جهان مشغول این موضوع است و در واقع اسرائیل توانسته توجه دنیا را به این سمت بکشاند. اسرائیل چند هفته قبل طرح موسوم به ژنرال‌ها را مطرح کرد و این طرحی است که شمال غزه را از دیگر مناطق جدا می‌کند تا روند اداره غزه شکل جدیدی به خود بگیرد. در مرحله نخست ساکنان شمالی غزه مجبور به خروج از آن می‌شوند زیرا در معرض محاصره شدید قرار می‌گیرند.

بشارات تاکید کرد: اشغالگران که تاکنون با ابزارهایی مانند تحت محاصره قرار دادن نتوانسته اند توفیقی به دست آورند به زور متوسل شده و دست به حملات گسترده زده‌اند تا ساکنان را از شمال کوچ دهند و فقط رزمندگان مقاومت بمانند و آنگاه از زمین و هوا به آنها حمله کرده و رزمندگان مقاومت را ترور یا مجبور به تسلیم شدن کنند.

وی تصریح کرد: اشغالگران به دنبال این هستند که شمال غزه را به منطقه ای خالی از مقاومت تبدیل کنند و پس از آن ساکنان به این منطقه برگرداننند و این منطقه را طبق خواست اسرائیلی‌ها اداره کنند به گونه ای که اشغالگران اداره آنرا برعهده بگیرند.

وی در پایان تاکید کرد: اشغالگران به دنبال اجرای طرح خود در شمال هستند و در صورت موفقیت این طرح را به دیگر مناطق غزه نیز تعمیم خواهند داد. محاصره، بمباران، ترور و تخریب برنامه ریزی شده، راهبرد و برنامه اسرائیل در شمال غزه است.