مهاباد- ایرنا- رییس اداره فنی و حرفه ای مهاباد گفت: ۱۱۲ دوره آموزش های مهارتی طی نیمه نخست سال جاری در این شهرستان برگزار شده که نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

هیمن هرمزیاری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال در قالب این دوره‌ها، یک هزار و ۸۶۳ نفر در بخش دولتی در چهار خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر از آموزش های فنی و حرفه ای بهرمند شدند.

وی اضافه کرد: این آموزش ها در ۲۸۸ هزار و ۷۸۱ نفر ساعت برگزار شده که سهم بانوان ۵۰۳ نفر و سهم آقایان یک هزار و ۳۶۰ نفر است.

رییس اداره فنی و حرفه ای مهاباد بیان کرد: هم اکنون ۲۰ مربی در قالب ۳۱ کارگاه ثابت شامل ۲۱ کارگاه شهری و سه کارگاه روستایی به متقاضیان کسب و کار و حرفه آموزی به صورت روزانه مهارت های مختلف را به متقاضیان ارایه می کنند.

هرمزیاری با اشاره به تعامل اتاق اصناق و بازاریان با اداره فنی و حرفه ای گفت: امسال برای اولین بار افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش اصناف و صنایع، به روز رسانی و همگام شدن با تغییرات فناوری جهت هم افزایی، استفاده بهینه از همه امکانات و بهره گیری از برنامه های آموزشی، در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در قالب این طرح برای واحدهای تولیدی و اصناف به صورت میدانی کارگاه های آموزشی و مهارت آموزی با کمک از مربیان فنی و حرفه ای و همچنین افراد صاحب تجربه و مهارت در حوزه مرتبط برگزار خواهد شد که در بهره وری بیشتر در بخش تولید و صنایع تاثیر مستقیم دارد.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح این شهرستان است.