تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره‌بار با قیمت مناسب و کمتر از نرخ بازار در میادین مناسب است و آماده خدمت رسانی بیشتر به شهروندان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازدید خبرنگاران رسانه‌ها از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران روز دوشنبه با حضور مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری برگزار شد و اولین مقصد این بازدید هم میدان میوه و تره‌بار نواب بود.

بختیاری زاده در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیمت گذاری میوه و صیفی جات در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری هفته‌ای یکبار انجام می‌شود.

وی افزود: شرایط بازار، میزان تولید و فصل و همچنین شرایط آب و هوایی در قیمت گذاری تاثیر گذار است البته تمام میادین در سطح شهر تابع یک نرخ نامه هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری ادامه داد: قیمت‌ها روزانه توسط ناظرین و بازرس‌ها بررسی می‌شود و اگر موردی از تخلف باشد، جریمه مالی، نمره منفی و درج در پرونده را در پی دارد و ممکن است در مناقصات سال‌های آینده متصدیان این میادین نیز اثر گذار باشد.

بختیاری زاده با اشاره به اینکه روزانه ۵۵۰ هزار نوبت خرید و یک میلیون تراکنش در میادین انجام می‌شود، گفت: شرایط تامین کالاهای اساسی و تره بار در میادین مناسب است و آماده پذیرای بیشتر از شهروندان هستیم.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی می‌توانند به دفتر متصدیان بازار، غرف و همچنین از طریق QR کد اختصاصی غرفه نظرات و شکایات خود را اعلام و نتایج آن را دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران تاکید کرد: مشکلاتی در عرضه کالا در سامانه شهرزاد وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم.

دومین میدانی که اصحاب رسانه به همراه مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از آن بازدید کردند، میدان اصلی شهرداری تهران بود.

بختیاری زاده در توضیح فعالیت این میدان اظهار کرد: روزانه ۱۳ هزار تُن میوه و تره‌بار وارد شهر تهران می‌شود، پنج هزار تُن از این میزان به شهرستان‌ها ارسال می‌شود و حدود چهار هزار و ۵۰۰ تُن میوه و تره‌بار هم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عرضه می‌شود و مابقی نیز به میوه فروشی‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر می‌رود.

وی با بیان اینکه ما هر روز به فکر ارتقای کیفیت در بازارهای ضعیف و حتی قوی هستیم، ادامه داد: در اندک میادینی که ممکن است کیفیت کالاهای عرضه شده کمی پایین باشد به دلیل این است که مشتری کم است و میوه طی یک روز فروش نمی‌رود ولی در بازارهای با مشتری بیشتر تا سه بار محصولات شارژ می‌شود و کیفیت هم قاعدتا بالاتر است.

بختیاری زاده تاکید کرد: در این میادین سورت قیمت محصولات باید نصف یا یک سوم باشد البته در ۷۰ درصد بازارها، بهره بردار میوه‌هایی که مانده و فروش نرفته را بسته بندی می‌کند تا افراد نیازمند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه بهره برداران میادین و بازارها از بخش خصوصی هستند و ما نمی‌توانیم به آنها فشار بیاوریم که محصول خود را رایگان بفروشند، بلکه می‌توانیم، قیمت آن را مدیریت کنیم، گفت: پس‌ سورت، الزاما به معنای غیر قابل استفاده بودن نیست ضمن اینکه در ساعات پایانی فعالیت میادین و بازارهای میوه و تره‌بار قیمت به مراتب پایین‌تر و گاهی حتی به صورت رایگان توسط غرفه‌داران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم طبق روال گذشته در بازارها حضور دارند و مایحتاج خود را از میادین و بازارهای میوه و تره‌بار شهرداری تهران خرید می‌کنند، افزود: هیچ کمبودی در سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری وجود ندارد ضمن اینکه بر روی سلامت محصولات دقت نظر داریم و مسوولان بهداشت و دامپزشکان هم بر محصولاتی که ایراد دارند نظارت کرده و از عرضه آن جلوگیری می‌شود.

بختیاری زاده در خصوص مزیت‌های خرید از سازمان مدیریت میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: محصولات تره‌بار و غیره به دلیل حجم فروش بالا تازه هستند، قیمت عادلانه نیز از دیگر ویژگی‌های خرید از میادین و بازارهای شهرداری تهران است.

وی یادآور شد: طبق آخرین گزارش بانک مرکزی تفاوت قیمت میوه و تره‌بار عرضه شده در میادین ۵۲ درصد با میانگین قیمت در سطح شهر تهران است ولی حفظ کیفیت محصولات خط قرمز ماست و برای ارتقای کیفیت همواره تلاش می‌کنیم.

شهرداری تهران دارای بیش از ۳۰۰ میدان عرضه میوه و تره بار در مناطق مختلف است و مدیریت شهری تلاش دارد در مناطقی که میادین میوه ندارند نیز بتدریج میدان میوه و تره‌بار ایجاد کند.