تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص نقش رسانه در ارتقای فرهنگ رانندگی گفت: از تولید کنندگان رسانه‌ای می‌خواهم مفاهیم، آموزش‌ها و قوانین راهنمایی و رانندگی را در قالب تولید محتوا و برنامه‌های خود به عنوان کارکتر خوب و بد در نقش‌ها و ژانرهای مختلف اشاعه دهند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز دوشنبه با اشاره به اینکه نقش رسانه در ارتقای فرهنگ رانندگی شهروندان بسیار حائز اهمیت است، افزود: این آموزه‌ها می‌تواند مانند بستن کمربند ایمنی و استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی مد نظر قرار گیرد.

«مثلا در ساخت فیلم‌ها و هر اثری که مخاطب ببینند بازیگر مورد علاقه او قبل از روشن کردن خودرو کمربند ایمنی را می‌بندد و یا کلاه ایمنی بر سر می‌گذارد آن گاه این فرهنگ سازی اثر خود را بر مخاطب می‌گذارد».

به گفته وی، هر یک از تولیدات رسانه‌ای قطعا مخاطبین و بینندگان خاص خود را دارند و با تولید اثر فاخر و فیلم‌هایی با مضامین آموزش های قوانین راهنمایی و رانندگی، نقش بسیار مهمی در ارتقای فرهنگ رانندگی در بین مردم دارد.

وی اظهار کرد: شما مشاهده می‌کنید که در برخی از فیلم‌هایی که در رسانه می‌بینیم مثلا سارق در حال فرار کردن از دست پلیس است ولی قبل از آن کمربند ایمنی خود را می‌بندد و تولید کننده اثر با این تصویر سازی تاثیر خود را بر مخاطب می‌گذارد.

خبرهای پلیس راهور را مویرگی در محلات اطلاع رسانی می‌کنیم

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: قطعا اقدامات فرهنگی و آموزشی تاثیر بسیار بیشتری بر ارتقای فرهنگ ترافیک در بین شهروندان خواهد داشت و در آینده نیز بیشتر خود را نشان داده و نفع آن به خود شهروندان بازخواهد گشت.

وی اضافه کرد: در این خصوص اقدامات بسیار زیاد و خوبی انجام شده و به غیر از وظایف ذاتی که پلیس دارد این اقدامات فرهنگی و آموزشی اجرایی شده است البته رسانه‌ها نیز در حوزه ارتقای فرهنگ رانندگی بین شهروندان با ارائه مطالب آموزشی و فرهنگ سازی سعی در افزایش اطلاعات و ارتقای فرهنگ رانندگی در بین رانندگان دارند.

سرهنگ کشیر در خصوص تولید برنامه‌های آموزشی در جهت آگاهی سازی شهروندان یادآور شد: برنامه شهر امن یک اطلاع رسانی برای عامه مردم است البته بعد از گذشت ۵ سال و با مطالبه مردم انیمیشن سیا ساکتی را که یک برنامه خوب در پلیس راهور فراجا بود، دوباره و با محتویات جدید منتشر می‌کنیم.

به گفته وی، در حوزه اطلاع رسانی حتی خبرهایی که در زمینه‌های مختلف بود به صورت مویرگی در سراهای محلات انعکاس و اطلاع رسانی می‌کنیم.

وی افزود: بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی با موضوعات مختلف آموزشی و اطلاع رسانی را با همکاری دوستان خود در شهرداری تهران نصب و در معرض دید عموم رانندگان و شهروندان قرار می‌دهیم یکی دیگر از مباحث اقدامات فرهنگی توسط پلیس راهور تهران بزرگ است.

سرهنگ کشیر در خصوص طرح ۱۰ اجرایی پلیس راهور گفت: طرح ۱۰ به عنوان یک کار فرهنگی به عنوان طرح ساماندهی تردد موتورسواران تهرانی از ۱۸ مهر سال ۱۴۰۲ در حال اجراست و از اول مهر در اجرای تدابیر رییس پلیس راهور تهران بزرگ اکنون نیز به عنوان یک برنامه با قوت ادامه دارد.