سنندج- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: در ۶ ماهه اول سالجاری بهورزان سقزی بیش از ۱۸۹ هزار خدمت در روستاها ارائه کردند.

به گزارش ایرنا، پروین خسروپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: خدمات ارائه شده شامل چهار هزار و ۲۸۰ مورد مراقبت مادران باردار، ۴۲ هزار و ۶۹۶ مورد کودکان زیر پنج سال، ۱۴ هزار و ۵۰۱ مورد مراقبت سالمندان بالای ۶۰ سال و مابقی در زمینه مراقبت اطفال، نوجوانان، جوانان میانسالان و بیماری های واگیر بوده است.

وی افزود: بهورزان در خانه های بهداشت به شناخت جمعیتی و زیست محیطی روستا، سرشماری خانوارها و جمع آوری اطلاعات آماری کامل جمعیت تحت پوشش خانه بهداشت، تنظیم رنج حیاتی و پرونده خانوار، برقراری ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنان در زمینه های مختلف بهداشتی، آموزش همگانی سلامت در کلیه زمینه های بهداشتی، خدمات سلامت خانواده، خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماریها و بهداشت محیط روستا ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز ادامه داد: در تیرماه سال جاری هفت خانه بهداشت جدید با اعتباری بیش از ۹۱ میلیارد ریال و زیربنای ۷۰۰ مترمربع برای خدمت رسانی به جمعیت روستایی این شهرستان احداث شده است.

شهرستان سقز دارای ۹۳ خانه بهداشت و ۱۰۳ بهورز است.