زاهدان - ایرنا - مسوول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: پویش "لبخند ایران" با ورود دانشجویان جدید از ۲۱ مهر آغاز و عملیات اجرایی آن از اول آبان در حاشیه شهرهای استان شروع خواهد شد.

مهدی کیخا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پویش "لبخند ایران" در سال گذشته برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شد و به دلیل فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی، سیستان و بلوچستان رتبه نخست را کسب کرد.

وی ادامه داد: در دومین مرحله این پویش، پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی بسیجی در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی، فنی و عمرانی، و بهداشت و درمان در محلات حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان فعالیت کنند.

مسوول جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) در ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان به فعالیت‌های گروه‌های بسیج دانشجویی در این پویش اشاره کرد و گفت: کمک به تأمین شهریه دانشجویان نیازمند، برگزاری نمایشگاه عکس، اجرای طرح لبخند رهایی برای آزادسازی دانشجویان زندانی جرایم غیرعمد، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه دانشجویی، ایجاد کتابخانه دانشجویی در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها، جمع‌آوری کتب کنکور در محلات، شاداب‌سازی فضای دانشگاه و خوابگاه، کمک به تأمین کتب دانشگاهی، اجرای طرح همسفره برای تأمین مواد غذایی دانشجویان نیازمند و جایزه مسوولیت از جمله اقداماتی است که در این پویش انجام خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این پویش را تقویت انسجام و همبستگی ملی در بین دانشجویان، افزایش سطح مسوولیت‌پذیری اجتماعی و آشنایی با مسائل و مشکلات کشور عنوان کرد.

کیخا بیان کرد: افزایش تماس گروه‌های جهادی با جامعه دانشگاهی، کمک به احیا و فراگیری شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت، استمرار فعالیت تشکل‌های دانشجویی در محله‌های حاشیه‌نشین پس از هجرت به مناطق دورافتاده سیستان و بلوچستان و به‌کارگیری ظرفیت دانشجویانی که توان یا علاقه حضور در اردوهای هجرت را ندارند، از جمله برنامه‌ریزی‌های این پویش در این استان است.