تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «معاریو» با اشاره به حمایت های گسترده آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه و لبنان نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی «بازوی اجرایی» آمریکا است.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی معاریو در مطلبی به قلم «جاکی حوگی» تحلیلگر خود نوشت: اگر مامویت (جنگ) تنها دست ارتش اسرائیل بود، ایرانی ها به گونه ای دیگر اقدام می کردند اما آمریکایی ها به طور مداوم در کنار ارتش اسرائیل ایستاد. این آمریکا است که مسئولیت حمایت مالی از جنگ و تداوم کمک های تسلیحاتی و پشتیبانی سیاسی از اسرائیل را برعهده دارد.

این نویسنده صهیونیست افزود:: به طور عملی، این یک نبرد اسرائیلی - آمریکایی و یا آمریکایی- اسرائیلی است که ارتش اسرائیل تنها پیمانکار (و بازوی) اجرایی است و نقش اصلی را واشنگتن ایفا می کند.

اخیرا وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بار دیگر با حمایت از جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه، در واکنش به بمباران شدید لبنان توسط این رژیم کودک‌کش، اعلام کرد: فشار نظامی گاهی اوقات راه دیپلماسی را هموار می‌کند اما این موضوع بعضی مواقع هم ممکن است منجر به اشتباهات محاسباتی شود.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به اعطای کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به رژیم صهیونیستی از جمله کمک نظامی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه واشنگتن به تل آویو و جنایاتی که نظامیان این رژیم با استفاده از همین تسلیحات آمریکایی بر علیه غیرنظامیان فلسطینی و لبنانی مرتکب می‌شوند، ادعا شده است: کشته شدن حتی یک نظامی هم غیرقابل تحمل است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از یک سال جنگ هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.