ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه سارقان سابقه دار در ایلام با پابند الکترونیکی کنترل می شوند، گفت: تولید امنیت نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است.

سرهنگ "حسین نجفی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وقوع سرقت در استان ایلام طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد، اظهار کرد: همچنین در این مدت شاهد افزایش ۵۷ درصدی کشف سرقت در استان توسط عوامل انتظامی در استان بوده‌ایم.

وی با اشاره به نقش شهروندان در کاهش سرقت‌ از منازل و اموال عمومی و خصوصی، گفت: خود مراقبتی و استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت، شامل دوربین‌های مداربسته، دزدگیر و به کارگیری نگهبان در ساختمان‌های در حال ساخت و نگهبان محلات در کاهش وقوع سرقت ها تاثیرگذار است و می‌طلبد شهروندان با مراقبت لازم از اموال خود، دست سارقان از سرقت کوتاه کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام یکی از عمده ماموریت‌های پلیس را برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: تولید امنیت نیز نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه بوده و تمامی برنامه‌های پلیس نیز بر مبنای مطالبات عمومی شهروندان و مشارکت آنان، تدوین و برنامه‌ریزی می‌شود.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه در راستای هوشمندسازی پلیس، کنترل و نظارت بر سارقان سابقه دار از طریق پابندهای الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: با استفاده از پابندهای الکترونیکی، سارقان سابقه دار با داشتن ۴ فقره سرقت و بالاتر تحت کنترل و رصد پلیس قرار دارند.

وی به اجرای طرح محله محور در سطح محلات و طرح آرامش در شهر با هدف برخورد با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح، نتایج قابل قبولی داشته و تداوم این طرح ها با جدیت و به صورت مستمر دنبال می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به بر نقش محوری مردم در اجرای طرح های انتظامی و به تبع آن تولید امنیت پایدار در جامعه، خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه ناهنجاری اجتماعی را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به خادمان خود در انتظامی استان گزارش کنند تا اقدامات لازم توسط همکاران انجام شود.

شعار هفته انتظامی امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه با عنوان پلیس هوشمند –مردم قانون مدار نام گذاری شده است.