تهران - ایرنا - اتاق مشترک گروه های مقاومت، عملیات طوفان لاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۲) را نقطه عطفی دانست که به چهره رژیم غاصب صهیونیستی آسیب زد و نظریه بازدارندگی که این رژیم از بدو تاسیس تلاش کرده بود تحمیل کند را ساقط کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، اتاق مشترک گروه های مقاومت دربیانیه ای به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی افزود: دشمن صهیونیستی همچنان در مورد پیامدها و آثار استراتژی مهم عملیات طوفان الاقصی در روزها، ماه ها و سال های آینده چیزهای زیادی برای دیدن دارد.

اتاق مشترک گروه های مقاومت در این بیانیه اضافه کرد: نبردی که [رژیم صهیونیستی] شرارت آن را از غزه آغاز کرد، چهره منطقه را تغییر می دهد و راه را برای آزادی فلسطین و شکست رژیم اشغالگر اسرائیل هموار می کند.

اتاق گروه های مقاومت در این بیانیه افزود: مشاهده می کنیم که مردم ما برخلاف آنچه خواست رژیم اشغالگر صهیونیستی است برای پیوستن به صفوف رزمندگان از یکدیگر پیشی می گیرند تا در این نبرد مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصر به‌ فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شد و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.