اسلام‌آباد - ایرنا - پاکستان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه حکومت سرپرست افغانستان درخصوص تحولات سیاسی آن کشور گفت: اسلام‌آباد مواضع بیهوده و مداخله جویانه طالبان افغانستان را رد می کند و انتظار دارد تا آنان به مشکلات داخلی خود رسیدگی کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ممتاز زهرا سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: حکومت سرپرست افغانستان به جای سخنرانی برای یک کشور دموکراتیک، باید بر رفع مشکلات داخلی خود تمرکز کند.

وی افزود: طالبان افغانستان به فکر اولویت دادن به فراگیری سیاسی و پاسخگویی به نیازها و خواسته های مردم خود از جمله حق تحصیل برای زنان و دختران باشد نه اینکه حقوق آنها را از طریق تفسیر نادرست از دین کاهش دهند.

ممتاز زهرا تصریح کرد: کابل باید به تعهدات داده شده در قبال جامعه بین‌المللی با رد فضا به گروه‌های تروریستی که صلح و امنیت در کشورهای همسایه را تهدید می‌کنند، عمل کند و اجازه ندهد افغانستان دوباره به مرکز تروریسم جهانی تبدیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: اسلام آباد به صلح، گفت‌وگو و همکاری در منطقه متعهد است و از همه دولت‌ها از جمله افغانستان انتظار دارد که به معیارهای اساسی رفتار بین‌المللی مسئولانه و روابط بین‌ دولتی پایبند باشند.

براساس این گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان طی واکنش به تنش‌های سیاسی اخیر در اسلام‌آباد درپی تظاهرات هواداران جناح مخالف دولت اظهار داشت که این اوضاع نگران کننده است.