تهران- ایرنا- در دیدار مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری و مدیران ورزش استان تهران طرح احیای وزنه‌برداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا و بنا به اعلام فدراسیون وزنه‌برداری، جلسه سجاد انوشیروانی رئیس و وحید ربیعی دبیر فدراسیون با علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت برگزار شد.

در این نشست مباحثی مانند توسعه زیرساخت‌های وزنه‌برداری تهران و همچین همکاری با آموزش و پرورش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت مقرر شد تعداد 4 الی 6 سالن درمناطق مختلف پایتخت در اختیار فدراسیون و هیات تهران قرار بگیرد.

همچنین در این نشست فدراسیون هم متعهد شد تا با تجهیز این سالن‌ها گام بلندی در جهت احیا و توسعه وزنه برداری تهران بردارد. این اتفاق در حالی افتاد که قرار است از سال آینده مسابقات آموزشگاه‌ها به میزبانی تهران در اردوگاه شهید باهنر برگزار شود.

قرار است مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری به زودی جلسه‌ای هم با وزیر آموزش و پرورش برگزار تا با امضای یک تفاهم‌نامه وزنه‌برداری به المپیاد دانش آموزی برگردد و این فرصت فراهم شود تا با حضور مربیان جوان طرح استعدایابی از مدارس آغاز شود.

وزنه‌برداری استان تهران از گذشته‌های قهرمانان بزرگی را به ایران و جهان معرفی کرده که محمد نصیری دارنده سه مدال المپیک یکی از این نفرات است. همچنین علی داودی ملی‌پوش دسته فوق سنگین ایران از استان تهران است که در المپیک توکیو موفق به کسب نشان نقره شد.

علی پاکیزه‌جم و محمدحسین برخواه از دیگر نامداران وزنه‌برداری تهران به شمار می‌روند.