تهران- ایرنا- مربی تیم والیبال بانوان سایپا گفت: متاسفانه در ایران بیشتر تیم‌ها هنوز کادر و بازیکنان مورد نظر خود را جذب نکرده‌اند و تاریخ آغاز لیگ هم مشخص نیست و نمی‌دانم دلیل بی‌توجهی زیاد به والیبال بانوان چیست.

مرضیه کریمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در ایران اکثر تیم‌های لیگ برتری هنوز کادر و بازیکنان مورد نظر خود را جذب نکرده‌اند و تاریخ دقیق لیگ هم اعلام نشده است.

وی افزود: اگر مثل هر سال باشد احتمالا از اواخر مهر یا اوایل آبان لیگ بانوان آغاز می‌شود. اما نمی دانم دلیل بی توجهی زیاد و پشت گوش انداختن و کم اهمیت شمردن والیبال بانوان چیست و متاسفانه هیچ تیمی بسته نشده است. سایپا هم همین‌گونه است و کادر و بازیکنان آن مشخص نیستند.

کریمی همچنین درباره عملکرد تیم والیبال بانوان سایپا در جام باشگاه‌های آسیا، اظهار داشت: ما در گروه مرگ بودیم. سه تیم گروه ما یعنی ژاپن، قزقستان و ویتنام در جمع چهار تیم اول قرار گرفتند. از همان اول در قرعه‌کشی بدشانسی داشتیم.

وی افزود: بسیاری از بازیکنان تیم‌ها در سطح جهانی باتجربه بودند و تیم‌ها بازیکنان غیربومی و خارجی داشتند که در سطح المپیک بازی می‌کردند به خصوص ژاپن که پشت خط زن تیم ملی برزیل را در اختیار داشت. سطح مسابقات بسیار بالا و فرصت بسیار خوبی برای یادگیری ما بود تا ببینیم تیم‌های مطرح چه کاری برای موفقیت خود انجام می‌دهند. تفاوت‌های ما با تیم‌های خوب در یک سری ریزه‌کاری‌هاست.

مربی سایپا عنوان کرد: ضعف فنی بازیکنان ایران چیست و چرا نتوانستیم خود واقعی خود را نشان دهند؟ می‌دانیم که بازیکنان ما توانایی این را داشتند تا جزو ۴ تیم برتر آسیا باشند اما چرا نشدند؟ در درجه اول از دلایل عدم موفقیت ما قرعه بد و پس از آن عدم برگزاری دیدارهای تدارکاتی است.

وی یادآور شد: متاسفانه حتی نتوانستیم یک بازی تدارکاتی داشته باشیم. بازیکنان تیم‌های دیگر وقتی به مسابقات می‌آیند دیدارهای تدارکاتی زیادی دارند و در طول سال در مسابقات بین‌الملی زیادی شرکت می‌کنند و به همین دلیل از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند. ما متاسفانه با توجه به اینکه تاریخ مسابقات مشخص نبود به مدت ۱۷ روز تمرینات را تعطیل کردیم و بلافاصله وقتی نامه مسابقات آمد تمرینات را آغاز کردیم اما تنها دو هفته زمان تا اعزام داشتیم.

کریمی ادامه داد: ۱۷ روزی که از دست دادیم بازیکنان تمرین توپی نداشتند. این وقفه باعث شد ضربه خیلی بزرگی از نظر هماهنگی به ما زده شود. فرصت خوب برای بازی‌های تدارکاتی و برنامه تمرینی را از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بسیاری از اصول را رعایت کنیم. بازیکنان تیم ژاپن با توجه به ارتباطی که با مربی آنها برقرار کردم، ساعت خواب، تغذیه، برنامه و شدت و مدت تمرین آنها خیلی با ما متفاوت است. بچه‌های ما رژیم غذایی خاصی ندارند و غذای سفره را مصرف می‌کنند اما ژاپنی‌ها اینگونه نیستند. این کشور را مثال می‌زنم زیرا یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و در این دوره از مسابقات هم به قهرمانی رسیدند.

مربی سایپا اضافه کرد: ژاپنی‌ها همه چیز می‌خورند اما سالم خوری می‌کنند. زود خوابیدن و بیدار شدن و تمرین زودهنگام قبل از صبحانه باعث پیشگیری از آسیب پذیری می‌شود. فشار زیادی به بدن وارد نمی‌شود زیرا ذخایر انرژی بدن خالی است اما همان فشار اندک به بدن آسیب نمی‌رساند و به شاداب بودن آن کمک می‌کند. بازیکنان تیم‌های دیگر عصر بازی و صبح تمرین توپی داشتند.

تیم والیبال بانوان سایپا در جام باشگاه‌های آسیا عنوان هفتم را کسب کرد.