بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی گفت: کودکان و نوجوانان استان در نیمه نخست امسال ۵۰ هزار جلد کتاب به امانت گرفتند.

فرهاد آقابیگی روز دوشنبه در به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی این تعداد کتاب را از ۲۰ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به امانت گرفتند.

وی افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان عضو کانون های پرورش فکری استان هستند که علاوه بر امانت کتاب از سایر خدمات فرهنگی و هنری این مراکز بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متشکل از ۱۲ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار در استان فعال است که در این مراکز حدود ۱۳۲ هزار جلد کتاب برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.

برگزاری ۷۰ برنامه فرهنگی

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی‌کودک در خراسان شمالی، گفت: ۷۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه کودکان در این ایام در استان برگزار می شود.

آقابیگی با اشاره به شعار هفته ملی کودک « برای‌کودکان، برای‌ آینده»، افزود: این‌ هفته فرصتی برای توجه بیشتر به نیازها و خلاقیت کودکان است..

وی گردهمایی «برای کودکان، برای آینده»، معرفی شخصیت شهید مقاومت سید حسن نصرالله در قالب فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی، دیدار با مسوولان استانی، آغاز به کار ۲ مرکز آشخانه و جاجرم، برگزاری کارگاه های فرهنگی هنری، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم با عنوان «در امتداد رود» از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفته ملی کودک دانست.

آقابیگی، تئاتر خیابانی با موضوع آسیب های اجتماعی، اهدای بسته فرهنگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، پرواز بادبادک ها، قصه گویی، پادکست ویژه کودکان و مربیان، قصه گویی مربیان و اعضای برتر استان در مدارس، ملاقات با کودکان بیمار، تجهیز ۲ باب مدرسه بجنورد به قفسه های کتاب، دیدار با کودکان عشایر و اهدای هدیه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و حضور تریلی سیار در استان را از دیگر برنامه های این هفته اعلام کرد.

عضویت رایگان در مراکز فکری کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته ملی کودک عضویت در تمامی مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهر ماه رایگان شد.

وی افزود: علاقه مندان به عضویت در مراکز فرهنگی، ‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی کانون به نشانی kpf.ir ثبت نام کنند.

خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد واقع در شمال شرق کشور است.