مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۰ هزار تن قیر رایگان از سال گذشته تاکنون در قالب طرح‌های راه سازی، مسکن و بازآفرینی شهری این استان مصرف شده است.

وحید داعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بند "ک" تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و در قالب تفاهم نامه با شهرداران ۴۰ شهر استان و قراردادهای جاری مرتبط با احداث راه های اصلی و شریانی خراسان رضوی انجام گرفت.

وی با اشاره به تفکیک موضوعی قیر واگذار شده در این تفاهم نامه‌ها بیان کرد: این واگذاری ها در قالب طرح های بازآفرینی شهری به میزان پنج هزار و ۵۶۴ تن قیر، طرح‌های حوزه مسکن به میزان ۳۳۲ تن قیر و طرح‌های حوزه راه به میزان چهار هزار و ۵۹۹ تن قیر انجام گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ارزش قیر واگذار شده با توجه به قیمت عرضه قیر خالص در بازار بورس کالا، یک هزار و ۹۴۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: این اقدامات به طور کلی به بهبود زیرساخت‌های شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ساکن در محلات ناکارآمد شهری کمک شایانی می‌کند.

داعی ادامه داد: عملکرد سال ۱۴۰۲ اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در واگذاری ۱۰ هزار و ۴۹۵ تن قیر در طرح های راه، مسکن و بازآفرینی شهری قابل توجه بوده است، به طوری که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۴۰ درصد رشد داشت.

رفع تصرف ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف فوری و خلع ید نزدیک به ۴۰ هکتار از اراضی ملی در استان به ارزش تقریبی هزار و ۹۴۰ میلیارد در نیمه اول امسال در ۹۴ پرونده حقوقی قضایی خبر داد.

وی گفت: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با هوشیاری کامل و تمام وقت جهت صیانت و حفظ سرمایه های ارزشمند ملی با تمام توان و تلاش همه جانبه پای کار است.

داعی افزود: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم‌های خوبی برداشته است و این روند جهت روشنگری و آگاه سازی مردم تداوم خواهد داشت.

مردم می‌توانند گزارش تخلف های مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیر قانونی در زمین‌های دولتی را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.