قشم - ایرنا - محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان شهرستان قشم به یاد شهید والامقام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز دوشنبه در تمامی مدارس این شهرستان مرزی به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش و با حضور اعضای شورای قرآن عترت و نماز، روحانیون و کارشناسان فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در یکی از این مراسم که در دبیرستان شهید مرتضی مطهری متوسطه اول شهر قشم برگزار شد، قاریان و حافظان دانش آموز با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید فضای مجلس را نورانی کردند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قشم در حاشیه برگزاری این آیین قرآنی افزود: دانش آموزان دعوت شده در این محفل از دانش آموزان برگزیده قرآنی مسابقات فرهنگی و هنری جزیره قشم، فعالان نماز مدارس، برترین های ورزش شهرستان و فعالان برنامه های کانون ها و مشاوره بودند.

عنایت پورسالاری توضیح داد: در این محفل قرآنی که به صورت جمع خوانی به مدت ۲ ساعت برگزار شد، دانش آموزان برگزیده قرآنی و حاضران به قرائت جزء های ۱۳، ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم پرداختند.

وی اضافه کرد: این محفل انس با قرآن دانش آموزی (به تعداد روزهای زندگی پربرکت مجاهد کبیر و پرچم دار مقاومت شهید سید حسن نصرالله) طراحی و همزمان با سراسر کشور اجرا شد.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (ششم مهر) به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای شنبه (هفتم مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از ۳۲ سال برعهده داشتن مسوولیت دبیر کلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و دیگر مسوولان کشور پیام تسلیت صادر کردند و پنج روز نیز عزای عمومی اعلام شد.