سنندج- ایرنا- رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی در مسابقات هنرهای دستی و تجسمی سراسر کشور رتبه اول را کسب کرد.

طالب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نوزدهمین دوره مسابقات هنرهای دستی و تجسمی(غیرحضوری)دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور به میزبانی مازندران و با افتخارآفرینی دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی پایان یافت.

وی افزود: در رشته هنری چوب(معرق) نوزدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور"محمد کریم پور" دانش آموز دوره متوسطه کاردانش خاص هنرستان شهید رجایی شهرستان سقز موفق به کسب رتبه اول کشوری شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: در رشته درودگری هفدهمین دوره این مسابقات نیز "پیمان امینی" و "متین مرادخانی" دانش آموزان دوره متوسطه مدرسه استثنایی نوآوران شهرستان سنندج موفق به کسب رتبه های اول و سوم کشوری شدند.

وی با بیان اینکه سیستم آموزشی سرمایه‌ای ضروری برای تحقق اهداف توسعه و مهم‌ترین ابزار موجود برای پیشبرد و واقعیت بخشیدن به آرمان‌های جوامع مختلف است گفت: رسالت آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه لازم برای توان بخشیدن به فرد در راستای شکوفایی استعدادها و نیز شناخت توانمندی‌های خلاق خود است.

محمدی با تأکید براینکه حرفه آموزی در افزایش نگرش مثبت و ارتقا سطح خودباوری دانش آموزان با نیاز ویژه تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: توجه به تمام ابعاد وجودی و شخصیتی در فرآیند یاددهی–یادگیری، دانش آموزان را قادر می سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل سازند.