بندرعباس - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اعلام کرد: برق هرمزگان ۹ برنامه‌ کلان راهبردی را برای عبور از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۴ از مهرماه امسال آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، مهرداد حاجی‌زاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها، ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های کلان در قالب ۵۰ هزار زیربرنامه هدف‌گذاری شده است، اظهار کرد: کنترل پذیری مصرف مشترکان اداری با یک‌هزار و ۹۶۰ برنامه، کنترل پذیری مصرف برق مشترکان سه فاز خارج از شهرک‌های صنعتی با یک‌هزار و ۵۶۷ برنامه اجرایی، کنترل پذیری مصرف برق مشترکان بالای ۲ مگاوات داخل شهرک‌های صنعتی و کنترل پذیری مصرف برق مشترکان کشاورزی با یک‌هزار و ۸۱۹ اقدام از برنامه‌های راهبردی شرکت توزیع برق هرمزگان برای عبور از تابستان سال آینده است.

وی بیان کرد: همچنین برای عبور از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۴، رویت پذیری و کنترل پذیری پست‌های عمومی و نصب کنتور هوشمند برای مشترکان تجاری با ۱۴ هزار و ۳۴۲ برنامه، رویت پذیری برق مشترکان سه فاز داخل شهرک‌های صنعتی و کنترل‌پذیری شبکه با نصب یک‌هزار و ۵۰۰ کلید اتوماسیون و همچنین تعویض کنتورهای معیوب و جایگزینی با کنتور هوشمند با ۲۶ هزار و ۵۰۷ برنامه و برخورد جدی با برق دزدی و ماینرهای غیرمجاز در دستورکار قرار گرفته است.

معاون فروش و خدمات مشترکین توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه طرح تعویض سیم به کابل خودنگهدار در سالجاری، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک برای ادارات، صنایع و چاه‌های کشاورزی و نصب انشعابات نصب نشده در همه نواحی و شهرستان‌ها را از برنامه‌های عبور از پیک ۱۴۰۴ دانست که از مهر ۱۴۰۳ آغاز شده است.

وی بر لزوم استفاده مازاد مصارف خانگی های پرمصرف بالای چهار برابر الگوی مصرف از انرژی خورشیدی تاکید کرد و گفت: شناسایی فیدرهای چاه‌های آب آشامیدنی و کاهش مصرف در حوزه روشنایی معابر نیز از جمله برنامه‌های راهبردی است که همکاران برق هرمزگان در سال‌جاری دنبال می‌کنند.

حاجی‌زاده بر تهیه برنامه اجرایی برای اقدامات مورد نیاز سال ۱۴۰۴ و عبور از تابستان پیش رو تاکید و اظهار کرد: مدیران شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان مکلف شده‌اند تا پیگیری هوشمندسازی شبکه برق استان را طبق برنامه اولویت بندی شده در دستورکار داشته باشند.

استان هرمزگان ۷۷۷ هزار و ۷۰۰ مشترک برق دارد که سالانه حدود ۱۱ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۳۸۴ مگاوات انرژی مصرف می‌کنند.