همدان-ایرنا- معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان از پذیرش حدود ۷۵۰ دانشجو در هشت رشته کارشناسی، ۱۷ رشته گرایش کارشناس‌ارشد و سه رشته گرایش مقطع دکتری تخصصی در سالتحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

علیرضا بهرامیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ پنج دانشجوی مهندسی شیمی بورسیه شرکت رنگ الوان ثابت در مقطع کارشناسی پذیرفته شده است.

وی افزود: رشته‌ های مهندسی پلیمر- مقطع کارشناسی، مهندسی کامپیوتر-علوم داده، مهندسی معدن- مکانیک سنگ و مهندسی مواد-شکل‌دهی فلزات در مقطع کارشناسی‌ارشد و مهندسی پزشکی-بیوالکتریک در مقطع دکتری تخصصی به تازگی به فهرست رشته‌های دانشگاه اضافه شدند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: از سالتحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بر اساس ابلاغ وزارت عتف سرفصل دروس رشته‌های مختلف مورد بازنگری قرار گرفته است و سرفصل‌های جدید با رویکرد مهارتی-اشتغال‌پذیری در برنامه تحصیلی دانشجویان در نظر گرفته و اعمال خواهد شد.

بهرامیان با اشاره به اینکه دروس عمومی از سالتحصیلی جدید بر اساس سرفصل بازنگری شده ارائه شده است افزود: "درس مهارت‌های زندگی دانشجویی" با همکاری مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه جهت افزایش توانایی و جلوگیری از آسیب‌ها برای تمامی دانشجویان جدیدالورود در نیمسال اول ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال تحصیلی جدید، "طرح استاد مشاور دانشجویان مقطع کارشناسی" به منظور بهبود کیفیت آموزشی، ارائه واحدهای درسی مناسب در هر نیمسال تحصیلی به دانشجویان، هدایت تحصیلی و نظارت مستمر بر روند تحصیلی دانشجویان و فراهم کردن زمینه شاگردپروری و ارتقای علمی و فردی دانشجویان، اجرا می‌شود.