آستارا - ایرنا - رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای استان در دستور کار قوه قضائیه است و نباید کالاها در انبارها رسوب کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان آستارا و انبارهای گمرک در این منطقه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه اموال موجود در انبارها باید به سرعت تعیین تکلیف شوند و رسوب کالا در انبارهای استان اعم از مجموعه هایی چون اموال تملیکی، گمرکات، ستاد فرمان امام(ره) و نیز انبارهای افراد حقیقی غیرقابل قبول است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی که در سفر یک روزه خود به آستارا از گمرک و انبارهای موجود در این محل بازدید کرد، افزود: یکی از چالش‌هایی که در چند سال اخیر کشور و استان با آن دست به گریبان بوده، وضعیت انبارهای اموال تملیکی است که ریاست قوه قضائیه نیز بارها نسبت به روشن شدن وضعیت آنها دستوراتی داده است.

وی عنوان کرد: طی بررسی های انجام شده هم اکنون وضعیت انبارها در کشور و استان بسیار متفاوت شده است زیرا مدیریت این انبارها به سمت هوشمند سازی و مکانیزه شدن می رود و از سویی اداره کل گمرکات استان نیز همکاری‌های خوبی در این رابطه داشته است.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: وجود اموال در انبارها یک امر طبیعی است و نشان از صادرات و واردات و تجارت زنده و پویا دارد اما نباید اموال رسوب کرده وو بیش از سه ماه در انبارها باقی بماند.

وی گفت: وضعیت انبارهای موجود در آستارا قابل قبول است و باید تلاش شود در گمرک آستارا اموال زودتر از سه ماه ترخیص شوند و از سقف مهلت تعیین شده استفاده شود، زیرا ترخیص به موقع کالاها می تواند مشکلات مردم و کشور را حل نماید و از بروز اتفاقات و معضلات بعدی جلوگیری کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی این بازدیدهای سرزده با مردم و مراجعان قوه قضائیه رو در رو گفت وگو شده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلاتی که مردم و همکاران ما در دادگستری دارند، قرار می گیریم در این راستا این بازدیدهای سرزده و سرکشی به نقاط مختلف استان ادامه می یابد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: طبق برنامه های تبیین شده در دادگستری شهرستان آستارا همکاران ما اقدامات لازم را در راستای رسیدگی به مشکلات مردم انجام داده اند و در برخی حوزه ها اقدامات عملی خوبی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به بازدید خود از گمرک آستارا گفت: وضعیت محوطه گمرک در شان این شهرستان و یک گمرک بین المللی نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده رانندگان ما در شهرستان خارجی هستند این شرایط مناسب گمرک آستارا نیست و در بعد بین المللی نیز نگاه خوبی به آن نمی شود از اینرو انتظار است مسئولان مربوطه در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهند و چاره ای اندیشی کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز دوشنبه از دادگستری آستارا، گمرک شهرستان و انبارهای موجود در اداره کمرگ بازدید و وضعیت اموال موجود در انبارها را بررسی کرد و در خصوص تعیین تکلیف و ترخیص به موقع این کالاها دستور داد.

شهرستان آستارا با ۹۵ هزار جمعیت در غربی‌ترین نقطه استان گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان همچنین دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.