اصفهان–ایرنا–نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: نماز دشمن‌شکن جمعه «نصر» و خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پاسخ محکمی به برخی صداهای داخلی و خارجی بود.

رهبر معظم انقلاب ۱۳ مهر جاری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که با نام نماز جمعه «نصر» و با حضور کم‌نظیر مردم و طیف‌های مختلف سیاسی برگزار شد، با بیان‌اینکه کار درخشان نیروهای مسلح ما یک کار کاملاً قانونی و مشروع بود، تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتابزده می‌شویم و آنچه که منطقی، معقول و درست و نظر تصمیم‌گیران سیاسی و نظامی است در وقت خود انجام می‌گیرد و در آینده اگر لازم شود، بازهم انجام خواهد گرفت.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه افزود: رهبر معظم انقلاب در همان روز تحقق عملیات «وعده صادق۲» را در جلسه با نخبگان اعلام کردند و فرمودند «ما از شهادت و مرگ نمی‌هراسیم و خداوند یاور ماست».

وی همچنین با تسلیت شهادت «سیدحسن نصرالله»، او را رکن رکینی برای انقلاب و مردم شیعه در کشورهای عربی عنوان کرد و گفت: نماز جمعه نصر برای بسیاری از کشورها باورنکردنی بود.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در عین حال پاسخ ایران به تعرضات اسراییل در عملیات «وعده صادق ۲» نیز جای تبریک و تقدیر دارد.

امام جمعه اصفهان که امروز در دیدار با مدیرکل دامپزشکی اصفهان و هیات همراه به مناسبت هفته «دامپزشکی» سخت می‌گفت، خاطرنشان کرد: مردم اطلاع چندانی از کار دامپزشکی کاری ندارند و شاید قدر و اهمیت آن بدرستی شناخته نشده باشد، در حالیکه دامپزشکان در تامین امنیت غذایی کشور زحمات فراوانی را متحمل می‌شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر مساله ضرورت توجه به اصل پیشگیری گفت: در کار دامپزشکی پیشگیری جلوتر و مهمتر از درمان است و از سرایت بسیاری از امراض مشترک بین دام و انسان جلوگیری می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی اصفهان نیز در این دیدار آمار صادرات تخم مرغ و فرآورده‌های گوشتی از استان اصفهان را در نیمه اول امسال را بیش از ۴۰ میلیون دلار عنوان کرد.

سیدرضا موسوی، عنوان شعار امسال هفته دامپزشکی را «یکصد سال خدمت صادقانه دامپزشکی» عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه‌های امنیت ملی، امنیت و ایمنی غذاست که مجموعه دامپزشکی این مسوولیت را به عهده دارد.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان بیش از ۱۰ درصد صنایع دام و طیور کشور را به خود اختصاص داده و ۱۴ درصد از تولید فرآوردهای دامی کشور در استان ما در حال تولید است.

موسوی با تاکید بر مقوله نظارت شرعی تصریح کرد: این کار با حضور ۷۰ نفر ناظر شرعی در حال انجام است و همزمان بیش از ۶۰۰ دکتر دامپزشک در مراکز مختلف بر این امر نظارت می کنند.

به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور از ۱۴ تا ۲۰ مهر بعنوان «هفته دامپزشکی» نامگذاری شده است.