دزفول-ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از افزایش چشم‌گیر تماس‌ها به اورژانس خبر داد و اعلام کرد: ۱۵ درصد این تماس‌ها با اورژانس دزفول مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های غیرضروری و غیراورژانسی است که موجب اتلاف زمان و منابع می‌شود.

رضا معمارزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طی سال‌های اخیر، تعداد تماس‌های اورژانسی روند صعودی داشته است و در حال حاضر به‌طور میانگین هر ۶ دقیقه یک تماس با مرکز اورژانس برقرار می‌شود.

وی اظهارکرد: بیشتر این تماس‌ها در زمینه‌های مرتبط با فوریت‌های پزشکی، تصادفات جاده‌ای، بیماری‌های قلبی، تنفسی و سایر حوادث خانگی هستند که تیم‌های امدادی ما به‌طور سریع و به‌موقع به آن‌ها پاسخ می‌دهند.

معمارزاده گفت: این افزایش تماس‌, نشانه‌ رشد آگاهی عمومی نسبت به استفاده از خدمات اورژانس است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دزفول ضمن تاکید بر اهمیت پاسخگویی سریع به تماس‌های ضروری خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی، آموزش‌های عمومی در زمینه آشنایی با شرایط اورژانسی و نحوه استفاده بهینه از خدمات اورژانس در دستور کار قرار گرفته است.

وی از شهروندان خواست از برقراری تماس‌های غیرضروری و مزاحمت‌های تلفنی خودداری کنند و تنها در مواقع اورژانسی از این خدمات استفاده کنند.