مراغه- ایرنا- پارک جوی شهر مراغه با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه و همچنین با هدف بازآفرینی شهری و بهبود محیط زندگی در محله «پهرآباد» مراغه بهره‌برداری شد.

شهردار مراغه روز دوشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از این طرح به خبرنگار ایرنا بیان کرد: پارک جوی شهر در راستای اجرای سیاست‌های شورای اسلامی شهر مبنی بر توزیع عادلانه خدمات شهری و همچنین سیاست‌های شهر سالم و ایمن احداث شد.

«شهرام مروتی» با بیان اینکه این پارک در طول مسیر عبوری جوی شهر از محله پهرآباد احداث و با همین نام نامگذاری شد، اضافه کرد: برای احداث این پارک هزار مترمکعب خاکبرداری و هزار مترمکعب نیز کفپوش اجرا شد.

به گفته وی با احداث این پارک، سرانه فضای سبز این شهر نیز افزایش یافت و علاوه بر آن، یکی دیگر از مسیل‌های خطرآفرین داخل شهر ساماندهی شد.

گام دیگری در راستای توزیع عادلانه امکانات شهری در مراغه

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز بیان کرد: افتتاح این پارک همزمان با روز جهانی کودک را به فال نیک می‌گیریم و از همت و هم‌افزایی شورای اسلامی شهر و شهرداری سپاسگزاریم.

مرتضی مینویی با بیان اینکه همگرایی مناسبی با محوریت نماینده مردم برای جبران عقب‌ماندگی‌های ۲۰ سال اخیر مراغه شکل گرفته، افزود: متاسفانه طی این مدت در شان مردم مراغه قدم برداشته نشده است و هم‌افزایی موجود می‌تواند در جبران این عقب‌ماندگی‌ها موثر باشد.

فرماندار: هم‌افزایی مناسبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های مراغه شکل گرفته است

وی با بیان اینکه مردم ولی‌نعمتان این نظام و انقلاب هستند، افزود: توسعه متوازن شهری امروز در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و خوشبختانه خدمات مناسبی به اهالی ارایه می‌شود.

فرماندار مراغه همچنین ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های مغفول مراغه در حوزه شهری بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا شهری آباد و سالم در اختیار اهالی قرار گیرد.

«ناصر رحمتی» عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آیین از شهردار و کارکنان معاونت‌های عمرانی و خدمات شهری قدردانی کرد و افزود: توسعه پارک‌های محلی در دیگر مناطق شهر از جمله محله دروازه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا بودجه سال جاری شهرداری مراغه ۹ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از پنج هزار میلیارد ریال از آن عمرانی است.

گفتنی است شهرداری مراغه امسال در حوزه گردشگری نیز طرح‌ها و ایده‌های متعدد و منتوعی را دنبال می‌کند که برخی از آنها همچون طرح ساماندهی رصدخانه خواجه نصیرالدین طوسی می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار موثر باشد.