مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: اداره فنی بررسی ادله دیجیتال پلیس فتا برای نخستین بار در جنوب آذربایجان‌غربی در نیروی انتظامی این شهرستان راه اندازی شد.

سرهنگ یوسف اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره فنی برای نخستین بار در جنوب آذربایجان غربی در مهاباد و برای بررسی ادله های دیجیتال ویژه پلیس فتا و شناسایی متهمان و مجرمان از طریق گوشی تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: برای این مرکز یک نیروی توانمند و آشنا به تهجیزات و امکانات مورد نیاز این اداره به کارگیری شده است و در آینده نیز امکانات و تجهیزات بیشتری در اختیار این اداره قرار می گیرد.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی همچنین خبرگزاری پلیس هم در این شهرستان راه اندازی شده است که می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی خدمات نیروی انتظامی به شهروندان ارایه دهد.

سرهنگ اشرفی با اشاره به دیگر برنامه های هفته فراجا (۱۳ تا ۱۹) اظهار کرد: در این هفته برنامه های مختلفی از جمله غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با متنفذین و معتمدان، تجلیل از حافظان پلیس، پلیس راه مهاباد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: راه اندازی فرمانده انتظامی بخش خلیفان، اهدای خون پرسنل انتظامی و راه اندازی اپلیکشن پلیس من برای نخستین بار در مهاباد که قابلیت ارایه خدمات مختلف از جمله ثبت موارد سرقت و ارایه خدافی خودرو را دارد، در طول این هفته انجام می شود.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه به نام هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته «پلیس هوشیار، شهروندان قانون مدار» نامگذاری شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است.