بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، در برخی مناطق جنوبی و بخش‌های شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه ای، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، دور از انتظار نیست.

حسین مستانه روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته، غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و در صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی افزود: در ۲۴ ساعته وضعیت آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد، امروز بعد از ظهر در جنوب استان افزایش ابر و احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در جنوب استان طی ساعاتی از امروز بعد از ظهر ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مستانه ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۰ ، مد اول ساعت ۱۱:۳۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۰ خواهد بود.

مستانه گفت: بیشترین دمای شبانه روز گذشته با ۳۸ درجه سانیتگراد مربوط به شهرهای برازجان، اهرم و خورموج و کمترین دما نیز برای بندر دیلم با ۱۸ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: در این مدت بیشینه و کمینه دمای هوا در مرکز استان نیز ۳۴ و ۲۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است.