ایلام - ایرنا - رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام از افزایش ۱۴ درصدی کشف پرونده‌های کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ " مهدی کیانی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه سیاست‌های کلی پلیس امنیت اقتصادی مبتنی بر سه رویکرد پیش‌بینی، پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهار کرد: در راستای مبارزه با مفاسد و جرائم اقتصادی در سال جاری ۲۶ طرح استانی و سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت‌های مختلف در استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انتظامی در سطح استان کشف پرونده‌های کالای قاچاق در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذار و شناسایی چالش‌ها، تهدیدها و آسیب‌های اقتصادی از اهداف و رسالت مجموعه پلیس امنیت اقتصادی است.

وی گفت: حمایت از تولید و رفع موانع تولید و حمایت از فعالان اقتصادی در چارچوب قانون، برخورد با جرائم اقتصادی که به صورت باندی و شبکه‌های کلان انجام می شود از برنامه های پلیس امنیت اقتصادی است.

رئیس پلیس اقتصادی استان ایلام تصریح کرد: قاچاق، تولید داخل را هدف و هجمه خود قرار داده و باعث ورشکستگی کارخانه‌ها، کارگاه های و واحدهای تولیدی و صنعتی شده و از همه مهم‌تر باعث بیکاری کارگران و به تبع آن افزایش جرایم اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با قاچاق کالا، یادآور شد: برای مبارزه هوشمند با قاچاق کالا و ارز سامانه‌های هوشمند در حوزه نظارت و کنترل، رصد و پایش کالای قاچاق راه اندازی شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام گفت: حدود ۱۰۰ بانک اطلاعاتی رصد و پایش کالا در پلیس امنیت اقتصادی با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی که متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند، تشکیل شده است.

سرهنگ کیانی افزود: برای تقویت و افزایش توان پلیس از کارشناسان سازمان‌های امور مالیاتی و گمرک و سایر دستگاه‌ها متولی امر مبارزه با قاچاق استفاده می‌کنیم و همچنین نیروهای مؤمن و متخصص در این حوزه‌ها به کارگیری می‌شوند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح استان و نشست های تخصصی با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: امحای کالاهایی که قاچاق بودن آن‌ها محرز بوده، سلامت افراد جامعه را به خطر می‌اندازند و غیر استاندارد نیز هستند در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ایلام در ادامه با اشاره به پدیده خودروهای شوتی در استان، افزود: برخورد با خودروهای تیزرو موسوم به شوتی به دلیل مخاطراتی که ممکن است هم برای خود هم برای سرنشینان و هم برای مامورین داشته باشد و هم اینکه جاده را برای خود و سرنشینان و دیگر خودروها با سرعت سرسام‌آور به‌ مخاطره می اندازند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

سرهنگ کیانی خاطرنشان کرد: مردم عزیز و هم استانی‌های عزیز ایلامی می‌توانند با ارسال اخبار و اطلاعات قاچاق کالا و ارز و جرایم و مفاسد اقتصادی به سرشماره ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی را ریشه‌کنی قاچاق کالا و ارز یاری برسانند.