ساری- ایرنا- مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به روند افزایشی مسمومیت ها براثر مصرف الکل تقلبی به ۲۸۴ نفر در استان طی یک هفته اخیر، گفت: عوارض مصرف این ماده علاوه بر فوت ۱۵ نفر باعث نابینایی چهار نفر شده است.

رسول ظفرمند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هفته گذشته و اطلاع رسانی نخستین مورد مسمومیت براثر مصرف الکل تقلبی تاکنون ۲۸۴ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که خدمات درمانی لازم و مورد نیاز به این افراد از سوی کادر درمان ارائه شده است و در زمان حاضر ۶۰ نفر به دلیل استفاده از این ماده در مراکز درمانی بستری هستند.

وی ادامه داد:‌ از مجموع کل مسمومان، تاکنون ۲۰۹ نفر با وضع عمومی مساعد از مراکز درمانی ترخیص شدند اما تعدادی از مراجعه کنندگان همچنان در بخش های داخلی بیمارستان ها بستری هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران اظهار کرد: بیشترین افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی براثر مسمومیت الکل تقلبی مربوط به بیمارستان های امام رضا (ع) ‌آمل و طالقانی چالوس هر کدام به ترتیب ۴۰ و ۲۷ نفر بوده است.

وی ادامه داد:‌ از مجموع افراد مراجعه کننده به بیمارستان های مازندران ۸۱ نفر دیالیز شدند.

به گفته ظفرمند، هم اکنون نیز ۱۶ نفر براثر بالا بودن شدت اثرات مصرف این ماده در بخش مراقبت های ویژه آی سی یو بستری هستند که بیشترین تعداد در بیمارستان امام رضا(ع) ‌آمل به تعداد ۶ نفر و بیمارستان طالقانی چالوس به تعداد سه نفر است.

در همین حال پزشکی قانونی مازندران در آخرین آمار خود اعلام کرد که با فوت ۲ مرد دیگر در بیمارستان آمل، تعداد جان‌باختگان مسمومیت الکلی در استان که تا روز یازدهم مهر ماه ۱۳ نفر بود، اکنون به ۱۵ نفر رسیده است. از مجموع جان‌باختگان ۱۳ نفر مرد و ۲ نفر زن که در سنین مختلف ۲۲ سال به بالاتر هستند.