اهواز- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: چهار هزار و ۸۰۰ خانوار شهرستان لالی تا سه ماه آینده از پوشش ارتباطاتی فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

مهدی شه‌نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز عملیات اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان لالی از امروز بیان کرد: عملیات اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان لالی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال توسط مخابرات منطقه خوزستان به عنوان مجری این طرح از امروز آغاز شد.

وی گفت: امید است تا سه ماه آینده منازل، کسب و کارها، ادارات و دوربین‌های شهری این شهرستان به شبکه فیبرنوری متصل شوند.

شه‌نظری اظهار کرد: بعد از اجرای این طرح با درخواست مشتریان، اپراتور موظف است در مدت یک ماه اتصال شبکه به متقاضی را انجام دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه امروز در سفر به شهرستان لالی همچنین وضعیت ارتباطات روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان بررسی شد ادامه داد: بخشی از روستاهای لالی از قبل دارای پوشش مناسب بودند و برای بهبود شبکه ارتباطی بخش دیگری از روستاهای این شهرستان از محل اعتبارات USO اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخشی از روستاهای شهرستان لالی شرایط جغرافیای لازم را برای ایجاد شبکه مخابراتی ندارند ادامه داد: باتوجه به این شرایط مصوب شد؛ از محل اعتباری وزارت ارتباطات فیبر نوری روستایی برای برقراری ارتباط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در مناطقی که امکان انتقال تجهیزات را دارند، فراهم شود.

شه‌نظری افزود: برای پوشش جاده‌ای محورهای منتهی به لالی مقرر شد یک تیم فنی از این مسیرها بازدید کند و در صورت امکان بهینه‌سازی پوشش ارتباطی در محورهای شهرستان انجام شود.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان پیش از این اعلام کرد، یک میلیون خانوار استان در قالب طرح "فیبر نوری منازل و کسب و کارها" تا پایان برنامه هفتم توسعه تحت پوشش قرار می‌گیرند.