اردبیل - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: این اداره کل در مسیر هوشمندسازی احراز هویت در این استان موفق عمل کرده و جزو استان‌های برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا وحید خلوصی روز دوشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی بیله‌سوار مغان اظهار کرد: این اداره کل طی ارزیابی انجام شده جزو موفق‌ترین استان‌ها در حوزه ثبت احوال است که به سمت ثبت احوال هوشمند حرکت کرده و دغدغه احراز هویت که جزو دغدغه‌های دستگاه‌ها بود را با سامانه هویت دیجیتال ایرانیان حل کرده است.

وی ادامه داد: برخی سامانه‌ها نیز در اداره کل ثبت احوال استان در راستای تسهیل امورات ثبت و احوال ، کاهش مراجعات مردمی و کاهش حجم کاغذ در ادارات راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با اشاره به سامانه هویت دیجیتال ایرانیان(هدی) گفت: این سامانه برای جایگزینی ارائه کپی شناسنامه ، کارت ملی و احراز هوایت افراد در دستگاه‌های اجرایی فعال شده است.

کاهش ۱۲.۵ درصدی ولادت و وفات در بیله‌سوار

رئیس اداره ثبت احوال بیله‌سوار مغان هم در این نشست گفت: در نیمه اول امسال حدود ۱۹۹ مورد ولادت و ۱۱۲ مورد وفات در این شهرستان ثبت شد که کاهش ۱۲.۵ درصدی دارد.

سیامک موسی پور ادامه داد: امسال میزان ازدواج در این شهرستان ۴۳ مورد و طلاق هم ۲۲ مورد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش نشان می‌دهد.

وی فراوانی طلاق در منطقه را بین سنین ۳۵ سال در زوج و ۲۵ سال در زوجه ذکر کرد.

صاحبعلی اصغری فرماندار بیله‌سوار نیز با اشاره به این که ثبت احوال این شهرستان طی یک سال اخیر با برگزاری چهار انتخابات همکاری تنگاتنگی با وزارت کشور داشت ، خواستار آسیب‌شناسی میزان و سن طلاق و بررسی عوامل آن در کارگروه‌های تخصصی و ویژه شد.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

جمعیت استان اردبیل تا پایان سال ۱۳۹۹ یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ بوده که ۷۰ درصد آن در مناطق شهری و ۳۰ درصد هم در مناطق روستایی زندگی می کنند. ۵۱ درصد این جمعیت را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.