تهران- ایرنا- نماینده جهاد اسلامی با اشاره به جنایت صهیونیست ها در غزه و لبنان گفت: جامعه بین‌الملل احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان فلسطینی داشته باشد وگام های موثری در این زمینه بردارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، هفتمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی(یادواره شهید محمد الدره) و گرامیداشت شهادت سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان و شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز دوشنبه ۱۶مهرماه با حضور میهمانان خارجی از ۳۰کشور جهان از جمله کشورهای عراق، لبنان، بحرین، یمن، افغانستان و پاکستان. نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در این مراسم با اشاره به جنایت صهیونیست ها در غزه و لبنان، گفت: در سالگرد «طوفان الاقصی» هستیم. واقعه‌ای که ضربه سنگین به صهیونیست‌ها وارد کرد و آنها هرگز فکر نمی‌کردند که اینگونه ضربه بخورند.

وی با اشاره به کشتار کودکان به دست صهیونیست‌ها، افزود: بعد از طوفان الاقصی ۱۸هزار کودک به شهادت رسیدند. این آمار رسمی است و این میزان وحشی بودن صهیونیست‌ها را نشان می دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، شهید محمد الدره را الگوی همه کودکان شهید عنوان کرد و گفت: امروز فلسطین برای آزادی کودکان مقابله می‌کند و ما از مجامع بین المللی می‌خواهیم که به دنبال آزادی کودکانی باشند که بی دفاع به دست صهیونیست ها کشته می‌شوند.

ابوشریف از روسای کشورهای اسلامی خواست که در مقابل جنایات صهیونیست‌ها اقدام جدی انجام دهند و افزود: کشورهای اسلامی دست به دست هم دهند تا بتوانند با وحدت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها بایستند.

وی با بیان اینکه جامعه بین‌الملل احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان فلسطینی داشته باشد وگام‌های موثری در این زمینه بردارد، اظهار کرد: امروز امید این است که همه ازادگان به دنبال پشتبیبانی از مردم فلسطین باشند ؛ فرزندان فلسطین امیدهای ما هستند و باید به حقوق خود یعنی آزادی دست پیدا کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: طی سی سال گذشته رهبری حزب الله را بر دوش داشت و فقدان چنین مجاهدی غیر قابل تحمل است اما همه به سوی خدا باز می گردیم و دشمنان اسلام هم به سزای اعمال خود خواهند رسید.