تهران- ایرنا- مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بیش از ۹۵ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز و راهبردی سراسر پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی بومی‌سازی شده است و انتظار داریم در سایه همکاری شایسته با سازندگان و شرکت‌های تولیدکننده داخلی این توان امسال ۱۰۰ درصدی شود.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، «احمد باهوش» افزود: استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌ها و سازندگان ایرانی در حمایت از تولید مستمر و پایدار این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه انجام می‌شود که این مهم در انجام عملیات تعمیرات اساسی امسال نقش بسیار مهمی داشته و توانسته است کیفیت تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه را افزایش دهد.

وی ادامه‌داد: بر همین اساس و با توجه‌ به اقدام‌های انجام‌شده در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربواکسپندرها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که فناوری آن در اختیار چهار تا پنج شرکت از کشورهای ژاپن، آمریکا، چین و چند کشور اروپایی بود، کامل بومی‌سازی شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان‌کرد: مدیران بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور نگاه بسیار ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی دارند و اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش‌بنیان همکاری بسیار نزدیکی دارند.

باهوش گفت: سازندگان داخلی همواره اثبات کرده‌اند که در کنار مجتمع گاز پارس جنوبی هستند و اکنون مدیران این مجموعه استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌ها و سازندگان داخلی را اولویت نخست خود می‌دانند.

وی اضافه‌کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰۰ شرکت تولیدی در حوزه‌های بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اولی‌ها به‌منظور تامین قطعات و تجهیزات حیاتی پالایشگاه‌هاب سیزده‌گانه همکاری دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: برخی از این شرکت‌ها در قالب کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آنها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آنکه با پارک‌های علم و فناوری که شامل چند مجموعه است نیز همکاری مستقیم دارد، امید داریم در نیمه دوم امسال با برنامه‌ریزی منظم بتوانیم این مسیر را به‌صورت گسترده ادامه دهیم.