تهران- ایرنا- یک موسسه تحقیقاتی صهیونیستی به مناسبت سالروز طوفان الاقصی، آمار کلی از تلفات رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته و صهیونیست‌های فراری از ترس حملات مقاومت منتشر کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سایت النشره، موسسه تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی یک سال گذشته بیش از ۱۹ هزار صهیونیست در حملات مقاومت زخمی شده‌اند.

این موسسه همچنین اذعان کرد که طی یک سال گذشته بیش از ۱۴۳ هزار صهیونیست از شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی، فرار و خانه‌های خود را رها کرده‌اند.

طبق گزارش این موسسه، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تا کنون چهار هزار و ۵۹۰ نظامی ارتش زخمی شده‌اند که جراحت ۶۹۵ نفر از آنها شدید است.

صبح امروز نیز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۷۲۶ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند.

طبق این بیانیه، ۳۴۶ نفر از این کشته‌ها مربوط به عملیات زمینی در نوار غزه است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به پایگاه های نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی نوار غزه آغاز کرد و ضمن تصرف این پایگاه‌ ها، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز گروه‌های مقاومت را نابود و نوار غزه را تصرف کنند، حملات هوایی شدید خود به بخش های مختلف این منطقه را در هفتمین روز ماه اکتبر آغاز کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی به مدت ۲۰ روز مناطق مختلف نوار غزه را به شکل وحشیانه‌ای بمباران کرد. اشغالگران که از ناکام ماندن در دستیابی به اهداف خود از طریق حملات هوایی خشمگین بودند، ناگزیر در شامگاه ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، به عنوان بخشی از جنگ علیه مقاومت فلسطین، مرتکب جنایتی دیگر شده و تهاجم گسترده‌ زمینی به داخل نوار غزه را با دو هدف اعلام شده نابود کردن جنبش حماس و سرنگونی حکومت آن در نوار غزه و بازگرداندن اسیران صهیونیست از این منطقه آغاز کردند و همزمان با یورش زمینی، حملات هوایی و توپخانه‌ای را نیز تا به امروز ادامه دادند.

با این حال، نخستین سالروز عملیات «طوفان الاقصی» درحالی فرارسیده است که طی یک سال اخیر تمامی رشته‌های رژیم صهیونیستی در طول چند دهه پنبه شد و این رژیم نه تنها نتوانست به اهداف ادعایی خود دست یابد، بلکه با جنایت های متعدد چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد و در مقابل، محور مقاومت دستاوردهای مهمی در منطقه کسب کرد که مهمترین آن، بازگشت مسئله فلسطین به کانون توجهات جهانی است.