تهران-ایرنا- یک رسانه آمریکایی با اشاره به رنجی که کودکان غزه در یک‌سال جنگ کشیدند، نوشت: تمایلات ضداسرائیلی نسل بعدی قوی‌تر از نسل قبلی خواهدبود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «ان‌بی‌سی‌نیوز» در گزارشی درباره وضعیت روانی کودکان فلسطینی ساکن غزه، نوشت: کودکانی که در غزه زنده بمانند تا آخر عمر با اختلالات روانی زندگی می کنند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به تاثیرات روانی یک سال جنگ بر کودکان غزه، افزود: «اسامه محمد ابومصطفی» یکی از کودکانی است که می خواست مثل «رونالدو» قهرمان فوتبال شود اما یک موشک اسرائیلی، زمانی که در زمین بازی، فوتبال بازی می کرد، نه تنها توپ را از وی گرفت بلکه یک پای وی را نیز از او گرفت.

اسامه در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی‌نیوز، با اشاره به از دست دادن پایش در حملات موشکی رژیم صهیونیستی، گفت: اشغالگران آروزهای مرا نابود کردند.

ان‌بی‌سی‌نیوز نوشت: اسامه یکی از صدها هزار کودکی است که زندگی آنها در جریان تهاجم نظامی یک ساله اسرائیل به غزه، از بین رفته است.

این رسانه انگلیسی زبان با اشاره به اینکه نصف جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه، کودک هستند، نوشت: ۱۶ هزار و ۹۰۰ کودک در جنگ غزه کشته اند که بسیاری از آنها کمتر از یکسال سن داشته اند.

ان‌بی‌سی‌نیوز، آوارگی بیش از ۹۰ درصد مردم غزه را یادآور شد و افزود: در شرایطی که کودکان در مقابل بیماری های واگیر آسیب‌پذیر هستند، آنها در شرایطی غیربهداشتی زندگی می کنند و در معرض سوءتغذیه و بیماری‌های هپاتیت و فلج اطفال هستند.

این رسانه آمریکایی به قصه دردناک «هنان» یک دختر فلسطینی دیگر ساکن غزه اشاره کرد و نوشت: هنان، پدر و مادر و خواهرش و همچنین ۲ پایش را در نتیجه بمباران اسرائیل از دست داد.

ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از «جیمز الدر» سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد(یونیسف) نوشت: غزه دیگر جای مناسبی برای زندگی کودکان نیست. آسیب روحی ناشی از بمباران ها، بسیار ویران کننده تر از آسیب های جسمی است.

این رسانه غربی به نقل از این مقام سازمان ملل متحد نوشت: برآوردها تا آخر دسامبر حاکی از آن است که حداقل هزار کودک فلسطینی ساکن غزه، یک یا دو پای خود را در بمباران ها از دست داده اند.

ان‌بی‌سی‌نیوز به تعطیلی ۱۷ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان غزه در نتیجه جنگ اشاره کرد و به نقل از یکی از کادر درمان بیمارستان «ناصر» در منطقه «خان‌یونس»، افزود: حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد زخمی ها و فوتی هایی که به این بیمارستان آورده می شوند، زنان، کودکان و نوزادان هستند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به گستردگی رنجی که فلسطینی های ساکن غزه تحمل می کنند، درباره افزایش گرایش جوانان فلسطینی و نسل جدید به مقاومت فلسطین هشدار داد و نوشت: کارشناسان هشدار داده اند که این شرایط می تواند موجب گسترش افراطی گری و گرایش بیشتر مردم به حماس شود.

«دیانا بوتو» وکیل و مشاور سابق «یاسر عرفات» رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین درباره کودکی از دست رفته کودکان غزه، گفت: کودکان فلسطینی دیگر این نظم بین المللی را نخواهند پذیرفت زیرا کمکی به بهبود زندگی آنها نکرده و برای رنج آنها مرهمی تجویز نکرده است.

ان‌بی‌سی‌نیوز به نقل از کارشناسان نوشت: آنچه اکنون می تواند به کاهش اختلالات روانی کودکان غزه کمک کند دور شدن آنها از رنجی است که می کشند؛ موضوعی که با تداوم جنگ ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.