تهران - ایرنا - دبیر کارگروه محیط زیست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: حضور رئیس جمهور در اجلاس کاپ ٢٩ زمینه را برای عضویت ایران در نشست اقلیمی پاریس را هموارتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست ایرنا، سارا نیک بنیاد روز دوشنبه در سلسله نشست های« برای ایران» با موضوع «چرا ریس جمهور در کاپ ٢٠٢۴ شرکت کند » در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری افزود: مهمترین موضوعی که باید به عنوان اولین دلیل برای حضور رییس جمهور در کاپ ٢٩ بیان کنیم این است که تغییر اقلیم موضوع بسیار مهمی است اما به نظر می رسد آن را آنطور که باید جدی نگرفتیم که حضور آقای پزشکیان بر این مسأله تاکید می کند.

وی اظهار داشت: کشور تحت تاثیر تغییرات اقلیمی دچار چالش‌های زیادی در زمینه منابع آبی ، بروز کرد غبار و کاهش بارندگی شده است بنابراین باید موضوع تغییر اقلیم جدی گرفته شود از ابن رو حضور رییس جمهور در کاپ ٢٩ می تواند در داخل کشور هم جریانی در ابن زمینه ایجاد کند .

وی تاکید کرد: نیازمند حرکت های بیشتری هستیم هر حضوری از سمت دولت می تواند دستاورد خوبی در زمینه کاهش اثرات تغییر اقلیم داشته باشد، در واقع حضور رییس جمهور بخش های مختلف دولت را مجاب می کند که سیاست های هماهنگی در پیش بگیرند تا کشور آسیب کمتری از تغییر اقلیم ببیند.

نیک بنیاد گفت: علاوه بر چالش های داخلی ، مشکلات محیط زیستی با منشاء خارجی هم داریم از جمله کرد و غباری که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود که به نظر می رسد حضور رئیس جمهور می تواند این را نشان دهد که ای آن نسبت به مسأله محیط زیست بسیار جدی است و می تواند منجر به برگزاری نشست‌هایی در حاشیه کاپ شود.

وی اظهار داشت: همچنین حضور ایشان می تواند عضویت کشور در نشست پاریس را هموارتر کند.