تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه پاریس به تلاش‌های خود برای دستیابی به آتش‌بس در لبنان ادامه خواهد داد، گفت که پس از گذشت یک سال از جنگ غزه، اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ژان نوئل باروت در پایان سفر چهار روزه خود به خاورمیانه، امروز (دوشنبه) همزمان با یک سالگی جنگ غزه در یک نشست خبری در اورشلیم (قدس اشغالی) گفت: زور به تنهایی نمی‌تواند امنیت [رژیم] اسرائیل، امنیت شما را تضمین کند. موفقیت نظامی نمی‌تواند جایگزین دیدگاه سیاسی باشد.

وزیر امور خارجه فرانسه ادامه داد: برای بازگرداندن گروگان‌ها [اسرای صهیونیست] به خانه نزد عزیزانشان، اجازه دادن به آوارگان برای بازگشت به خانه در شمال [سرزمین‌های اشغالی]، پس از گذشت یک سال از جنگ، زمان دیپلماسی فرا رسیده است.

سفر ژان نوئل باروت به سرزمین‌های اشغالی، جایی که به نوشته «رویترز»، حدود ۱۸۰ هزار شهروند فرانسوی آنجا زندگی می‌کنند، در زمان چالش‌برانگیزی در روابط میان فرانسه و رژیم اسرائیل پس از جدال لفظی امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، مکرون خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده بود و به طور غیرمستقیم خطاب به آمریکا گفته بود کشورهایی که هم سلاح به اسرائیل ارائه می‌کنند و هم خواستار آتش‌بس هستند، سیاستی نامنسجم دارند.

نتانیاهو در واکنش به اظهارات مکرون، درخواست وی را مایه شرم خواند و مدعی شد که این رژیم بدون حمایت غرب همه مخالفانش را شکست خواهد داد.

در همین حال، وزیر خارجه فرانسه این موضوع را تکرار کرد که درخواست آتش‌بس همزمان با ارائه سلاح‌های تهاجمی به رژیم صهیونیستی، درخواستی عجیب است.

وی گفت که فرانسه به عنوان «یک مدافع سرسخت امنیت اسرائیل» احساس می‌کند که صریح بودن در مورد رنج مداوم غیرنظامیان در غزه و همچنین «عملیات نظامی» کنونی در جنوب لبنان ضروری است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی حدود یک هفته پیش حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.