خمین - ایرنا - نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۶ هزار و ۲۰۰ تیم از سراسر کشور در نخستین دوره مسابقات گل کوچک به میزبانی شهر محلات شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، شهرام علم عصر سه شنبه در آیین افتتاح نخستین دوره مسابقات «گل کوچک کشور جام هواداری» در شهرستان محلات افزود: ۵۰۰ تیم از استان مرکزی در این مسابقات حضور دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود محلات به عنوان پایتخت گل کوچک کشور معرفی شود، گفت: شهر محلات با بیشترین مشارکت کننده، رتبه نخست و شهرستان‌های خمین و ساوه رتبه‌های دوم و سوم کشور را دارند.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر تبدیل ورزش‌های روزانه و عمومی در پارک‌ها و جاده‌های سلامت به فرهنگ، اظهارکرد: این ورزش‌ها بسیاری از هزینه‌های جسمانی را کاهش می‌دهند.

وی افزود: ورزش‌های همگانی در کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی تاثیرگذار هستند و این فدراسیون به دنبال اجرای این این فرایند در ورزش‌ همگانی است.

علم، مخاطبین ورزش همگانی در کشور را ۸۵ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: ورزش همگانی نیازمند مدیریت همگانی است و این فدراسیون و هیئت‌های زیرمجموعه آن به تنهایی نمی‌توانند این هدف را محقق کنند.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف و شرکت‌های خصوصی و مطالبه گری مردم برای تامین محیط‌های مورد نیاز ورزش‌های همگانی تاکید کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آیین بیان کرد: شهرستان محلات از نظر تعداد تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات پیشتاز است.

مسعود پیرایش افزود: یکی از بخش‌های مهم ورزش کشور، هیات ورزش‌های همگانی است که در سلامت و شور و نشاط اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد.