تهران – ایرنا – یک فرمانده میدانی حزب الله از تحرکات مشکوک نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و احتمال پیشروی نظامیان اشغالگر در پوشش نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) خبر داد. این در حالی است که سخنگوی سازمان ملل از نگرانی عمیق یونیفل درباره تحرکات مشکوک نظامیان اشغالگر در نزدیکی مواضع نیروهایش در جنوب لبنان را اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهاب نیوز، این فرمانده میدانی رزمندگان حزب الله گفت: روز گذشته تحرکات غیرعادی نیروهای دشمن، پشت پایگاه های نظامی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) در اطراف روستای مرزی مارون الرأس در جنوب لبنان را رصد کردیم.

فرمانده میدانی حزب الله افزود: اتاق عملیات مقاومت اسلامی از نیروهای مقاومت خواسته است برای حفظ جان نیروهای بین‌المللی، صبور باشند و از انجام هرگونه اقدامی خودداری کنند.

فرمانده مذکور در نیروهای مقاومت اسلامی لبنان تاکید کرد: دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند از نیروهای بین‌المللی به عنوان سپر انسانی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌اش در راستای پیشروی به طرف مارون الرأس استفاده کند، به ویژه اینکه این رژیم بارها از چندین محور تلاش کرده است به سمت این روستا پیشروی کند و با وجود کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهایش، در این زمینه ناکام بوده است.

در همین راستا «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: یونیفل، نگرانی عمیق خود را نسبت به تحرکات اخیر ارتش اسرائیل در نزدیکی یکی از مواضع نیروهای مذکور اعلام می کند.

دوجاریک افزود: آسیب رساندن به نیروهای حفظ امنیت وابسته به سازمان ملل که براساس دستور شورای امنیت سازمان ملل، اقدام و فعالیت می کنند، غیر قابل قبول است.