تهران-ایرنا- برنی سندرز سناتور آمریکایی روز دوشنبه گفت که دولت اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو از زمان حمله حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳, "جنگ تمام عیار علیه مردم فلسطین" آغاز کرده است.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا از "تارنمای رسمی برنی سندرز", این سناتور مستقل از ورمونت و منتقد سرسخت نتانیاهو، اظهار داشت که در حالی که اسرائیل "به وضوح حق پاسخ به حمله حماس" را دارد، ائتلاف "افراطی" نتانیاهو "تنها علیه حماس جنگ نکرده است. "

وی گفت: "این ائتلاف جنگ تمام عیار علیه مردم فلسطین به راه انداخته است. بیش از ۴۱ هزار فلسطینی کشته و بیش از ۹۶ هزار نفر دیگر زخمی شده اند که شصت درصد آنها را زنان، کودکان یا افراد مسن تشکیل می دهند. "

وی ادامه داد:"دولت نتانیاهو بسیاری از ساختمان های مسکونی غزه، زیرساخت های غیرنظامی و سیستم مراقبت های سلامتی را ویران کرده است. همه از ۱۲ دانشگاه غزه بمباران شده اند و عملاً هیچ فرصت آموزشی برای بسیاری از کودکان در غزه وجود ندارد. خانواده‌های مستاصل، با وسایل ناچیز، بارها آواره شده‌اند. "

وی همچنین نتانیاهو را متهم کرد که بارها در تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش بس اختلال ایجاد کرده است.

سندرز در بخش دیگری از بیانیه خود با بی توجهی به چندین دهه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه گفت: "هیچ کس نباید جنایات حماس که این جنگ را آغاز کرد، ببخشد یا فراموش کند. "

به گزارش ایرنا، پس از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد : رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۱۳۷ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر را در نوار غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.