تهران-ایرنا- نشریه آمریکایی فارین پالیسی به نقل از بانک مرکزی رژیم اسرائیل هزینه جاری جنگ غزه و لبنان را ۶۶ میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این نشریه آمریکایی، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که هزینه جنگ غزه و لبنان را معادل ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی اسرائیل تخمین زده است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اما دوشنبه شب اعلام کرد که هزینه مستقیم تامین مالی جنگ در غزه تا ماه اگوست سال جاری، ۱۰۰ میلیارد شکل (۲۶.۳ میلیارد دلار) بوده است.

رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که هزینه جنگ به دلیل دفاع هوایی گنبد آهنین اسرائیل، بسیج نیروها در مقیاس بزرگ و کمپین‌ها، سنگین است.

براساس این گزارش، در این سال، میزان بدهی اسرائیل به تولید ناخالص داخلی به ۶۷ درصد رسید، در حالی که کسری بودجه دولت این رژیم نیز ۸.۳ درصد تولید ناخالص داخلی است که بسیار بالاتر از ۶.۶ درصدی است که قبلاً پیش بینی شده بود.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.