کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از استان کرمانشاه به عنوان رتبه اول مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور نام برد و گفت: از ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی در روستاهای استان کرمانشاه، تعداد ۸۸ هزار واحد مسکونی معادل حدود ۷۴ درصد مقاوم‌سازی شده است.

محمدجواد خجسته روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سهمیه تسهیلات بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در استان کرمانشاه ۶ هزار فقره بوده که تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده است، افزود: از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ واحد قرارداد منعقد شده و عملیات بهسازی سه هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.

اجرای طرح هادی در بیش از هزار روستای استان کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هزار و ۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی است، تصریح کرد: از این تعداد طرح هادی ۸۵۷ روستا بازنگری و هزار و ۹۱ روستا به مرحله اجرا رسیده است.

خجسته شاخص اجرای طرح هادی در کشور را ۶۳ درصد عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به طور میانگین ۶۲ درصد طرح هادی روستاها را اجرا کرده و جزو ۱۰ استان اول کشور است.

کرمانشاه؛ رتبه نخست جذب تسهیلات روستایی در کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه به موضوع توانمندسازی جوامع روستایی از محل تسهیلات تکلیفی نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای کرمانشاه اختصاص یافت.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جذب شده که از این منظر نیز استان کرمانشاه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

خجسته خاطرنشان کرد: امسال هم برای استان کرمانشاه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که تاکنون ۴۱۰ میلیارد ریال جذب شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه براساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن(سال ۱۳۹۵) جمعیت روستایی استان کرمانشاه ۴۷۸ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام شده است، افزود: در این استان مرزی ۱۴ شهرستان، ۳۴ بخش و ۸۷ دهستان وجود دارد.

خجسته افزود: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۸ روستا دارای سکنه وجود دارد که یک هزار و ۷۰۹ روستا آن بالای ۲۰خانوار و ۵۳۳ روستا نیز خالی از سکنه است.

وی همچنین از صدور یک هزار و ۸۲۲ مجوز دهیاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد اکنون یک هزار و ۷۹۰ دهیاری فعال است.