اراک - ایرنا - معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سالم‌ترین و متعهدترین نظامیان جهان هستند که این مهم با اشائه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) بین نیروهای نظامی و نظارت گسترده سازمان قضایی محقق شده است.

به گزارش ایرنا «محمدجعفر شهبازی» روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی در اراک، افزود: وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی به جرایم مربوط به جرایم خاص نظامی و انتظامی نظامیان است و به نوعی به طور مستقیم با امنیت کشور سروکار دارد.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از لحاظ آمار جرائم بین نیروهای مسلح دنیا کمترین آمار را دارند و با این وجود سازمان قضایی نیروهای مسلح با کمترین تخلف هم برخورد قاطعانه می‌کند.

معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: تمام بالندگی هر جامعه‌ای در سایه‌سار امنیت است و امنیت با جانفشانی نیروی مسلح و امنیتی شکل می‌گیرد، بنابراین باید قدردان زحمات این قشر باشیم.

شهبازی بیان کرد: اگر نیروی‌های نظامی و انتظامی در انجام ماموریت‌های تعیین شده ناکارآمد باشند جامعه آسیب می‌بیند زیرا نیروهای نظامی و انتظامی متولیان تامین امنیت و ارامش مردم هستند.

وی ایمان به خدا، اصل ولایت فقیه، برخورداری از انگیزه‌های معنوی، خودکفایی در تامین تجهیزات و تسلیحات جنگی، حرکت در جلبرضایت خداوند و مردم و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: چنین انگیزه‌های ارزشمندی در هیچ نیروی مسلحی در جهان یافت نمی‌شود.

معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به رویدادهای اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا با واسطه‌گری پیغام می‌دهد تا ایران به پایگاه‌های او در منطقه کاری نداشته باشد که این مهم نشانه از اقتدار ایران است.

شهبازی افزود: رژیم منحوس صهیونیستی به یک سگ هاری تبدیل شده که برای بقای خود دست به هر جنایتی می‌زند و آنچه در 2 هفته اخیر اتفاق افتاده است جای نگرانی ندارد چراکه جبهه مقاومت مصمم‌تر و مقتدرتر از گذشته در جهت تحقق اهداف خود که همان آزادی فلسطین مظلوم و قدس شریف است حرکت می‌کند.

وی بیان کرد : مجموعه اقدامات اخیر از جمله ترور سید مقاومت و حمله به مردم با بمب یک تنی، نشانه ضعف رژیم صهیونسیتی و شکست‌های پی‌درپی این رژیم منحوس در یک‌سال گذشته است.

معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: با خونی که از بزرگان ریخته می‌شود درخت اسلام تنومندتر می‌شود و در زمانی نیاز بود خون امام حسین(ع) پای نهال اسلام ریخته شود زیرا اسلام از هر چیزی عزیزتر است.

شهبازی بیان کرد: سید حسن نصرالله عزیز بود اما اسلام از این سید بزرگوار عزیزتر است و هرگز این خونها هدر نمی‌رود.

وی افزود: امام راحل عزیز سال ۱۳۴۲ به تنهایی می‌گفت باید اسراییل محو شود اما اکنون چند میلیون ندای امام را لبیک می‌گویند و این تازه آغاز کار است.

معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور به حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه هفته گذشته تهران اشاره کرد و گفت: حضور غرورآفرین معظم‌له در نماز جمعه، تاثیرات مهمی در جهان به دنبال داشت که ما به عنوان یک آزاده ایرانی و اسلامی به وجود چنین مقتدایی افتخار می‌کنیم.

در این آیین «محمد مرزیه» به عنوان رییس سازمان قضایی استان مرکزی معرفی و از زحمات «همت محمدی» قدردانی شد.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.