رشت- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در نیمه نخست امسال ۳۴۶ هزار تن کالا از مجتمع بندری کاسپین این منطقه تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایرنا،محمد سجاد سیاهکارزاده روز سه‌شنبه در برنامه خبری سیما اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری ۳۰۲ هزار و ۳۰۳ تن کالا توسط ۹۸ فروند کشتی وارد اسکله‌های این مجتمع بندری شده است.

وی حجم محموله‌های بارگیری شده برای صادرات در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ را نیز ۴۴ هزار و ۲۶۵ تن اعلام کرد که به وسیله ۲۶ فروند کشتی به سمت بازارهای مصرف حمل شد.

سیاهکار زاده تصریح کرد: کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی-صنعتی از طریق مجتمع بندری کاسپین وارد کشور شده و مصالح ساختمانی نیز بیشترین سهم را در سبد صادراتی از طریق منطقه آزاد انزلی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای بهره‌برداری از حمل و نقل ترکیبی، میزان و ارزش کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مسیر منطقه آزاد انزلی را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: زیرساخت‌های مناسب و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای افزایش کمی و کیفی‌توانمندی های حمل و نقل ترکیبی در این منطقه، همچنین انعقاد توافقنامه‌ها و قراردادهای همکاری با شرکت های تولیدی-صنعتی بزرگ داخلی برای صدور از مسیر خط ریلی-بندری منطقه آزاد انزلی، و تسهیل گری برای تسریع و توسعه ترانزیت کالا میان کشورهای منطقه حوزه دریای کاسپین، اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و غرب آسیا به عنوان یک اولویت راهبردی برای بهره برداری حداکثری از مزیت‌های رقابتی ترانزیتی کشورمان در دستور کار سازمان منطقه آزاد انزلی قرار دارد.

مجتمع بندری کاسپین ۶ پست اسکله فعال دارد که از این تعداد یک پست اسکله رو رو از تابستان سال جاری به صورت مستقیم به خط ریلی وصل شد تا ظرفیت‌های حمل و نقل کالا در این بندر افزایش و سرعت یابد.