تهران- ایرنا- یک رسانه عرب به راز مقاومت جانانه فلسطین در غزه و ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف مدنظر نخست وزیر این رژیم پرداخته است.

به گزارش امروز سه شنبه ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به ایستادگی مقاومت غزه در برابر اشغالگران آورده است: به نظر می‌رسد که اسرائیل با همه زرادخانه نظامی و سرویس های امنیتی و فناوری برتر خود، طی یکسال موفق به تحقق اهداف مدنظر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم یعنی غلبه بر مقاومت فلسطین نشده است.

مقاومت همچنان مقتدرانه می‌جنگد و به مقابله با نظامیان صهیونیست و نفربرهای آنها از نقطه صفر می‌پردازد و اشغالگران را در کمین های خود گرفتار می‌کند و حتی از غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین موشک شلیک می کند و تل آویو را هدف قرار می‌دهد.

این وضعیت فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و نتانیاهو را در تنگنا قرار داده است به ویژه که اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار خروج فوری نظامیان این رژیم از غزه و بازگشت اسیران هستند و از نتانیاهو می‌خواهند که به شکست خود درغلبه بر مقاومت غزه اذعان کنند. رژیم صهیونیستی همچنان با نابودی حماس فاصله زیادی دارد.

رای الیوم در ادامه به نقل از «امینه محفار و ناصر خضور» دو تحلیلگر امور خاورمیانه آورده است: حماس هنوز توان عملیاتی خود را حفظ کرده و با نیروهای اسرائیلی در سراسر غزه می‌جنگد. حماس فعالیت های خود را در کرانه باختری هم تشدید کرده است. حماس همچنان طرف فعال در فلسطین است.

این دو تحلیلگر بیان کردند: حماس نیمی از مبارزان خود را دارد. حماس به خوبی تجدید قوا کرده و ارتش اسرائیل به حملات زمینی خود برای ممانعت از بازیابی کامل حماس ادامه می‌دهد و درگیری در برخی مناطق شدید است. به طور مثال در «الزیتون» در شهر غزه در شمال محور «نتساریم» در ماههای فوریه و سپتامبر ارتش اسرائیل دست به چندین حمله زده است. در رفح مدت کوتاهی پس از آنکه ارتش اسرائیل از انهدام تیپ رفح حماس دم زد، حماس فعالیت های خود را در شرق شهر رفح از سرگرفت. مبارزان حماس از تاکتیک های جنگ چریکی استفاده می کنند و کمین های حاوی مواد منفجره برای نظامیان اسرائیلی کار می‌گذارند.

رای الیوم در ادامه به گزارش روزنامه واشنگتن پس درباره حماس نیز اشاره کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع خود آورده است: «یحیی السنوار» رهبر حماس حتی قبل از جنگ نیز حماس را از حیث تسلیحاتی توانمند کرده و عملیات پیچیده با مشارکت هزاران نفر در خفای کامل انجام داده است. تحقیقات نشان داده است که حماس با وجود انزوای چند ساله زرادخانه ترسناکی از موشکها و سلاح سبک و شبکه مالی و دفاعی ایجاد کرده که به آن پایداری شدید زیر ضربات ارتش اسرائیل را داده است. تونل های غزه برای ارتش اسرائیل غافلگیرکننده بوده است. تونل‌های فلسطینیان ۵۰۰ کیلومتر است و از مترو نیویورک بزرگتر است و این مسافتی از تل آویو تا جنوب ترکیه است.

ژنرال «دان گولدوس» فرمانده لشکر ۹۸ ارتش رژیم صهیونیستی درباره تونل های حماس گفت: این شبکه بزرگی تونلی است که می توان در تقاطع ایزر در شمال به آن وارد شد و در رفح در مرز مصر از آن خارج شد و تونل ها به یکدیگر مرتبط هستند.

رای الیوم در پایان مطلب خود نوشت: با توجه به این تحولات مقاومت در غزه تا کی می تواند مقاومت کند؟ آیا نتانیاهو پایان جنگ را از قبل از اعتراف به شکست خود اعلام خواهد کرد؟ سناریو آتی درباره غزه چیست؟