ساوه - ایرنا - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کارشناسان مدیریت نظارت و اعتباربخشی امور درمان این دانشکده ماه گذشته ۱۴ واحد غیر مجاز و مداخله کننده در امور درمان را شناسایی و اعمال قانون کردند.

زهرا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای سلامت همشهریان، با کلیه مداخلاتی که در حوزه درمان توسط متصدیان و افراد فاقد صلاحیت بصورت غیر قانونی در اماکن فاقد مجوز و یا دارای مجوز ارائه شود، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: به همشهریان توصیه می‌شود جهت دریافت هرگونه خدمات درمانی بخصوص امور مربوط به زیبایی، دندانپزشکی، طب سنتی به پزشکان مراجعه کرده و از حضور در مراکزی که فاقد تابلوی پزشک است و یا پروانه‌های قانونی پزشک در معرض دید مراجعه کنندگان نصب نشده است، خودداری کنند.

علیزاده بیان کرد: انجام هرگونه خدمات درمانی زیبایی از جمله تزریق ژل و بوتاکس، لیزر، مزودرم، میکرونیدلینگ، پرسینگ و غیره در آرایشگاهها و مراکزی شبیه آن تحت عناوین کلینک های زیبایی توسط افراد غیر پزشک ممنوع است و از مسوولین اصناف درخواست می‌شود جهت حفظ و مراقبت از سلامت مردم با خاطیان برخورد جدی کنند.

وی اظهار داشت، مردم تحت تاثیر تبلیغات گول زننده فضاهای مجازی از جمله اینستاگرام قرار نگیرند و قبل از آنکه خدمت درمانی را از آنان دریافت نمایند نسبت به مجوزهای وزارت بهداشت و یا سازمان نظام پزشکی اطمینان حاصل کنند.

علیزاده با بیان اینکه با خاطیان در این زمینه به صورت جدی برخورد می شود گفت: با توجه به افزایش جرایم مداخله کنندگان در امور درمان از ۸۵۰ میلیون تا پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بار اول و در بار دوم تا بیش از ۱۰ میلیارد ریال، از کلیه همشهریان درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت این افراد، اطلاعات آنان را به معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه اعلام کنند.